השוק

לידר שוקי הון: הוצאות הממשלה עלו ב-36% וסך ההכנסות ירדו ב-2.2%

כלכלני לידר שוקי ההון מפרסמים את נתוני סקירת המאקרו השבועית, וטוענים כי סקר מגמות בסקטור העסקי מאותת על לחצי אינפלציה בחודשים הקרובים. כלכלני לידר שוקי ההון: "מדיניות פיסקלית מרחיבה תומכת בלחצי אינפלציה. אנו צופים מדד של 0.6% באפריל, בעיקר על רקע גורמים עונתיים"

מערכת ice | 
בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ עמית שאבי/POOL)
חברת לידר שוקי הון מפרסמת היום (ראשון) את סקירה המאקרו השבועית. על פי הנתונים העולים מנתוני לידר שוקי הון, עולה כי סקר מגמות בסקטור העסקי מאותת על לחצי אינפלציה בחודשים הקרובים. 
עוד מדווחים כלכלני לידר שוקי הון, כי מסתמן שיפור באמון הצרכני ובכוונה של משקי הבית לבצע רכישה גדולה.  "מדיניות פיסקלית מרחיבה תומכת בלחצי אינפלציה. אנו צופים מדד של 0.6% באפריל, בעיקר על רקע גורמים עונתיים", כך ציינו כלכלני לידר שוק הון.
על פי נתוני סקירת המאקרו השבועית, ניתן להבחין כי בארה"ב מסתמן גידול במספר דורשי העבודה והרעה באמון הצרכני. עוד מציינים גורמים בכירים בחברת לידר שוקי הון, כי משקי הבית חוששים גם מהאינפלציה וגם מעלייה באבטלה. לצד זאת, כלכלני החברה התייחסו לשוק האג"ח וציינו: "אנחנו ממשיכים להעדיף את האפיקים הצמודים במח"מ קצר-בינוני".
חברת לידר שוקי הון מציינת כי הגידול המהיר בהוצאות אשר אינן קשורות למלחמה מדאיג מאוד, נוכח העובדה כי הגירעון התקציבי המצטבר שנה אחורה עלה ל -7% תוצר באפריל מ-6.2% במרץ, אך מייצג עליה של כ-6.7% בהתחשב בדחיית גביית מיסים בשל החגים.
בסקירת המאקרו השבועית, התייחסו כלכלני החברה להוצאות הממשלה במהלך השנה האחרונה. על פי הנתונים, ניתן להבחין כי סך ההוצאות מתחילת השנה עלו ב-36% וסך ההכנסות ירדו ב-2.2% .
"חשוב לציין שהוצאות הממשלה למעט הוצאות בגין המלחמה עלו ב-11.7%, קצב מהיר יחסית לתקציב המאושר אשר מבוסס על עלייה של 4.9%". כלכלני לידר שוקי ההון התייחסו לטענת משרד האוצר כי מדובר באפקט "בסיס" זמני עקב רמת הוצאה נמוכה בתחילת שנת 2023, וציינו כי להערכתם מדובר בהסבר מאוד חלקי כאשר תקציב המשכי לא הגביל את הגידול בהוצאות הממשלה. 
ציפיות האינפלציה שנה קדימה עלו, אך בצורה מתונה, מ-2.61% ל-2.73% בחודש מרץ. לגבי הפעילות הריאלית, קצב ההתרחבות בשוטף נשמר (מאזן נטו דומה), אך מסתמנת הרעה בציפיות לגבי הפעילות ושינוי בתעסוקה בחודש הבא עם מאזן נטו קרוב לאפס", כך צוין בסקירת המאקרו השבועית.
כלכלני לידר שוקי ההון מדגישים כי סקר המגמות מצביע על התמתנות צפויה בפעילות תוך כדי התגברות בלחצי האינפלציה. המחסור בעובדים משתקף במגמת ההאצה בקצב עליית השכר במשק (סביב 7%), עוד לפני עדכון שכר המינימום ב-5.5% בחודש אפריל.
מדד האמון הצרכני של הלמ"ס עלה ל-20 נקודות באפריל מ-25 במרץ, כאשר שני רכיבים עלו בחדות: רכיב הכוונה לבצע רכישה גדולה בשנה הקרובה ורכיב המצב הכלכלי של הפרט בשנה האחרונה. לטענת כלכלני לידר שוקי ההון, שיפור זה מאותת על גידול בביקוש ומושפע מעליית שכר במשק, שיעור אבטלה נמוך, וקבלת מענקי מילואים.
 
גידול בביקוש תומך בלחצי אינפלציה. מלבד זאת, התייחסו הכלכלנים להשפעות שחלו על ענף התיירות בישראל. על פי הנתונים העולים מהסקירה השבועית, עולה כי לא נרשמה התאוששות בענף התיירות
באפריל, מספר הישראלים היוצאים לחו"ל עלה ב-4% ל-596 אלף (בניכוי עונתיות) אך עדיין נמוך ב-38% יחסית לאפריל אשתקד. מספר התיירים הנכנסים נותר כמעט יציב על 76 אלף ונמוך ב-77% יחסית לאפריל אשתקד. ברקע חל צמצום במספר חברות התעופה המגיעות לישראל, מה שתומך בעליות במחירי הטיסות אשר תורגש במדדי המחירים הקרובים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה