השוק

מגדל חושפת את נתוני אפריל: ירידה של עד 4% במדדים המובילים

חטיבת ההשקעות במגדל ביטוח ופיננסים מפרסמת את סקירת חודש אפריל. על פי הנתונים, חודש אפריל הסתיים עם ירידות של 4%-3% במדדי המניות המובילים בשוק המניות המקומי ועלייה בתשואות אגרות החוב הממשלתיות

מערכת ice |  2
כלכלה-אילוסטרציה AI
חטיבת ההשקעות במגדל ביטוח ופיננסים מפרסמת היום (ראשון) את נתוני סקירת חודש אפריל. לטענת חטיבת ההשקעות במגדל, מציינים מומחי מגדל כי חודש אפריל קטע את האופטימיות שאפיינה את השווקים מתחילת השנה עם ירידות שאפיינו חלק ניכר ממדדי המניות בעולם.
עוד עולה מתוך ניתוח חטיבת ההשקעות, כי הירידות שהתרכזו בעיקר במדדי המניות האמריקאים הובילו לירידה של כ-3.3% במדד MSCI ACWI, כאשר השווקים המתעוררים הצליחו לסיים חודש ירוק.
הפער בין מניות השווקים המתעוררים (MSCI EM) לבין השווקים המפותחים (MSCI DM), ובראשם כאמור שוק המניות האמריקאי, הגיע במהלך אפריל לרמה כ- 4% לטובת ה -EM, רמה שלא ראינו תקופה ארוכה.
אם במהלך מרץ הובילו את מדדי המניות סקטורים סייקליקלים על רקע נתונים כלכליים שהעידו על כלכלה שמצליחה להישאר חזקה גם בסביבת הריבית הגבוהה, באפריל מבנה ההובלה בשוק השתנה.
עוד עולה מהסקירה החודשית, כי בלטו החודש סקטורים שמאפיינים יותר תקופות של סטגפלציה, בהם אנרגיה, תשתיות וצריכה בסיסית. בעוד שתרחיש הבסיס של השווקים ממשיך להיות עדין נחיתה כלכלית רכה, נתוני האינפלציה בחודשים האחרונים מעידים כי הגענו לרמה שהירידה ממנה הופכת ליותר ויותר מאתגרת (כ 3.5%), במיוחד כאשר שוק התעסוקה נמצא עדין במגמה חיובית (גם אם בעוצמה שהולכת ופוחתת).
לטענת חטיבת ההשקעות, התוצאה העיקרית של הפנמה וקבלה זו באה לידי ביטוי בחודש אפריל בדחיית תחזית הפחתות הריבית של השוק מחודשי הקיץ אל עבר שלהי הסתיו.  "הדבר הוביל למהלך חד בתשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב אשר הגיעו מתשואה של 4.2% בסוף מרץ לרמה של כ 4.7% בסוף חודש אפריל.
מהלך זה השפיע כמובן על שווקי המניות בכללותם אך בעיקר על סקטורים של צמיחה כדוגמת סקטור הטכנולוגיה וסקטורים מוטי הריבית כדוגמת הנדל"ן אשר היו החלשים בביצועיהם במהלך החודש", כך ציינו מומחי מגדל בסקירה החודשית.  
הדיווחים הכספיים לרבעון הראשון של 2024 נמצאים לקראת הישורת האחרונה כאשר כ- 80% מהחברות כבר דיווחו. בראייה כוללת, ניתן להסכים כי מדובר בעונת דוחות טובה ביחס ביחס לציפיות עם הפתעה חיובית שמאפיינת את כל הסקטורים במדד. 
לטענת חטיבת ההשקעות, סקטור שכן הצליח להעלות מעט את מפלס החששות של המשקיעים הוא סקטור הצריכה. "ראינו חברות צריכה גלובאליות מובילות שמדברות על צרכן שהופך לסלקטיבי הרבה יותר מה שלא אפשר לחברות לעמוד בתחזיות הצמיחה של השוק", כך צוין בסקירה של חודש אפריל.
עוד ציינו מומחים בחטיבת ההשקעות, כי נרשמה התקררות מסוימת בנתונים הכלכליים לצד נאום של יו"ר הפד שעדין לא שינה לחלוטין את התקליט בהקשר לאינפלציה ולריבית, הובילו לירידה בתשואת אגרות החוב האמריקאיות וכנגזר לעליה במדדי המניות מתחילת מאי.
מומחי חטיבת ההשקעות במגדל ביטוח ופיננסים התייחסו לשינויים שאירעו בחודש אפריל בשוק המניות. בסקירה החודשית צוין כי חודש אפריל הסתיים עם ירידות של 4%-3% במדדי המניות המובילים בשוק המניות המקומי ועלייה בתשואות אגרות החוב הממשלתיות.
לטענת המומחים, השוק המקומי המשיך לסבול מתנודתיות עודפת על רקע הכותרות הגיאופוליטיות והביטחוניות שנעות מעסקה לתקיפה איראנית, להתגברות עוצמת הלחימה בצפון וכו'.
"אלו מצטרפים למגמות הגלובאליות בשווקים שלא פסחו גם עלינו, עליה בשיעור האינפלציה מ 2.5% בפברואר ל -2.7% בחודש מרץ לצד המשך העלאת תחזיות הגרעון-, הובילו את בנק ישראל לשמור על הריבית במקומה (למרות תחזיות להפחתה נוספת). אלו התבטאו כמובן בעלייה בתשואת אגרות החוב הממשלתיות גם בישראל לרמה של  4.7% באגרות החוב הממשלתיות השקליות. את העלייה בסיכון ראינו כמובן גם בשער החליפין כאשר שער הדולר זינק לרמה של 3.8 שח במהלך החודש וחזר לקראת סופו ל 3.7 שח בו התחיל את אפריל", כך הסבירו מומחי חטיבת ההשקעות של מגדל.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הם מכינים את הקרקע להפסדים נעבור לחברות אחרות
    יהודה 05/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יותר מזה סוכני הביטוח עושים לוקחים לנו דמי שירות הפקדה רווח יותר מכולם אני במידה ולא רואה רווחים לוקח את העובדים שלנו לשיחה מעביר את הפנסיה גמל פיצויים הכול לחברה מיטב
    סגור
  • 1.
    מגדל פנסיה לא תעבור רווחים תתחיל נטישת משקיעים בושה (ל"ת)
    יונתן 05/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור