השוק

מודי'ס בדוח קשה נגד ישראל: מדוע דירוג האשראי בתחזית שלילית?

במודי'ס מציינים כי "באופן כללי יותר, ההשלכות של הסכסוך בעזה על פרופיל האשראי של ישראל יתגלו במשך תקופה, פוטנציאלית הרבה מעבר לתקופת הלחימה בפועל. ההשפעה השלילית על המוסדות והנתונים הפיסקאליים של המדינה עשויה להיות חמורה יותר מכפי שהחברה מעריכה כיום", ואיך הגיב החשב הכללי?
מערכת ice | 
מודי'ס מזהירה (צילום פלאש 90/ יוסי זמיר, shutterstock)
חדשות לא מאוד טובות לישראל, חברת דירוג האשראי הבינלאומית מוד'יס (Moody's) הודיעה אמש (שישי) על אישור מחדש של דירוג האשראי של מדינת ישראל ברמה של A2 עם תחזית שלילית.
במודי'ס מציינים כי "באופן כללי יותר, ההשלכות של הסכסוך בעזה על פרופיל האשראי של ישראל יתגלו במשך תקופה, פוטנציאלית הרבה מעבר לתקופת הלחימה בפועל. ההשפעה השלילית על המוסדות והנתונים הפיסקאליים של המדינה עשויה להיות חמורה יותר מכפי שהחברה מעריכה כיום"

החשב הכללי, יהלי רוטנברג אמר לאחר ההחלטה: "החלטת סוכנות דירוג האשראי מוד׳יס על השארת הדירוג ותחזית הדירוג ברמתו הנוכחית אינה מפתיעה, נוכח המשך המלחמה והשפעתה על המשק. עם זאת, לצד מתן דגש לאתגרים הביטחוניים והשפעותיהם על הכלכלה, החברה ציינה לטובה שמדינת ישראל הציגה התאוששות כלכלית מהירה ברבעון הראשון של 2024, כולל בסקטור ההייטק".
עוד הוסיף: "למרות האתגרים הקיימים ואלו שיבואו כלכלת ישראל חזקה ומוכיחה זאת גם בחודשי המלחמה. יש לפעול באחריות פיסקאלית במטרה להבטיח צמיחה ארוכת טווח של המשק וירידה ביחס החוב לתוצר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה