השוק

הדולר צולל ביותר מ-1% לקראת עסקה לשחרור חטופים

המעורבות החיובית של הבית הלבן בעסקה לשחרור החטופים מרגיעה את השווקים והמסחר בשוק המט"ח נפתח הבוקר כשהדולר נחלש בשיעור חד של יותר מ-1%, מה שמשדר המון רגיעה למשקיעים
ניצן כהן |  1
הדולר בירידה (צילום shutterstock)
המסחר בשוק המט"ח נפתח הבוקר כשהדולר נחלש בשיעור חד של יותר מ-1% והוא מתכנס לאזור ה-3.71 שקל. הסיבה להיחלשות החדה של הדולר היא המעורבות האגרסיבית של הממשל האמריקאי בעסקה לשחרור החטופים ולפרסומים שצוטטו בכלי התקשורת האמריקאים לפיהם האיראנים העבירו מסר שלא יתקפו אם ישראל תגיע להסכם הפסקת אש.
כך או אחרת, האופטימיות שעסקה לשחרור חטופים תגיע תוך כמה ימים בשל לחץ אמריקאי, והעובדה שהממשל האמריקאי העמיד את נתניהו וממשלתו במקום הנכון שהוא שחרור החטופים על פני ההישרדות הפוליטית שלהם, וזה מרגיע את כולם.
 
היום יפרסם בנק ישראל את הריבית לחודש הקרוב וכרגע הקונצנזוס מדבר על כך שהריבית תיוותר ללא שינוי בשל הלחצים האינפלציוניים ההולכים וגוברים וגם זה באופן תיאורטי מרגיע מעט את שוק המט"ח.
נתון נוסף שיש לשים אליו לב והוא היציאה של הזרים מהשוק המקומי והנחת העבודה היא שיציאת הזרים מישראל תאט ואולי אף תיבלם אם אכן תהיה עסקה לשחרור חטופים מה שיאפשר להתחיל לשקם את ישראל ביום שאחרי וכשזה יקרה, הריבאונד של הכלכלה הישראלית אמור להיות טוב וכולם ירצו לקחת בו חלק וגם זה מרגיע כעת את שוק המט"ח.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    איראן חלשה מהססת ומגמגמת ומפוחדת מלהגיב, מחזק את השקל
    איראן חלשה 04/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איראן חלשה מהססת ומגמגמת ומפוחדת מלהגיב, מחזק את השקל את הבורסה את המדינה ואת הממשלה ואת ראש הממשלה אם איראן תבצע נקמה ואם זה יהיה נקמה כואבת אז הכל יהיה הפוך בנתיים לא היה לא נקמת מורנייה לא נקמת קאסם סולימני ולא נקמת פאחאזי ולא נקמת פראחאזדה בקיצור הרבה רוח וגשם אין
    סגור