השוק

המשק בכוננות ספיגה: הערכה - בנק ישראל לא יוריד את הריבית

ייתכן שהתקיפה בקונסוליה של איראן בדמשק טרפה את הקלפים. הדאגה המרכזית, לפיה ישראל עומדת בפני מערכה כוללת, עלולה לכרסם באופן ניכר גם בהחלטת המדיניות המוניטרית. יונתן כץ, לידר שוקי הון: "יש חשש מחריגה מהגירעון ועלייה בציפיות האינפלציה"
מערכת ice | 
נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון וראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, חיים גולדברג)
בצל החדשות על התקיפה בקונסוליה של איראן בדמשק, נרשמו בבורסה לניירות ערך בתל אביב הערב (חמישי) ירידות שערים חדות. בפעולה נהרגו מפקד כוח קודס בסוריה ולבנון, הגנרל מוחמד רזא זאהדי, ובכירים איראנים נוספים. החשש הגובר במערכת הביטחון מפני הסלמה רב-זירתית, מביא רבים להיערך בזהירות רבה לקראת החלטת נגיד בנק ישראל.
מתחילת השבוע ירדו מדדי ת"א 35, ת"א 90 ות"א 125 עד 3% ומדד ת"א בנקים ירד בכ-4.7%. בצל המתיחות הביטחונית הניכרת, רבים סוברים כי הגזרה המוניטרית צפויה להיות מושפעת במידה רבה מהחשש מהסלמה. כלכלנים מעריכים כי פרופ' אמיר ירון שצפוי להכריע בגורלה של הריבית במשק ביום שני הקרוב, לא ימהר להורידה בקרוב.
"הגורם הדומיננטי לירידות בבורסה הם החששות מהסלמה ביטחונית נוספת בגבול הצפון ומול איראן. הגורם השני לירידות בבורסה הוא הפנמה של המשקיעים כי הסבירות להורדת ריבית ביום שני הקרוב פחתה", אמר יונתן כץ לדה מרקר, הכלכלן הראשי של לידר שוקי הון. "יש חשש מחריגה מהגירעון ועלייה בציפיות האינפלציה. במקביל יש התאוששות בפעילות הכלכלית, כך שיש פחות לחץ על בנק ישראל להורדת ריבית".
רפי גוזלן, הכלכלן הראשי של אי.בי.אי בית השקעות, מדגיש את ההשפעה של ההתפתחויות הביטחוניות על השווקים. "הבורסה מגיבה לחששות מההידרדרות במצב הביטחוני מאז הפעולה בסוריה. ראינו עלייה בפרמיית הסיכון של נכסים ישראליים, ראינו את זה במניות, באג"ח ובמט"ח. לדעתי המצב משנה את ההערכות להחלטת הריבית הקרובה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה