השוק

דרמה בקבוצת דלק: בגלל המלחמה BP ואדנוק משהים את עסקת ניומד

בשל המלחמה וההתנהלות המוזרה של ממשלת נתניהו, בריטיש פטרוליום ואדנוק משהים את עסקת הענק; בריטיש ואדנוק טוענים שמדובר בעסקה טובה אבל לאור המצב הקשה הם לא יוכלו להשלים אותה
ניצן כהן |  2
יוסי אבו, מנכ"ל NewMed Energy (צילום דלק קידוחים, פלאש 90, shutterstock)
דרמה בקבוצת דלק של איש העסקים יצחק תשובה. קבוצת בריטיש פטרוליום ואדנוק האמירתית משהים את עסקת רכישת ניומד שמוכרת גם בשם הקודם ״דלק קידוחים״. במסגרת העסקה הייתה אמורה הקבוצה לרכוש מחצית ממניות ניומד לפי שווי של כ-14 מיליארד שקל.
גורמים המעורים בפרטים אומרים כי קבוצת בריטיש ואדנוק מעוניינים העסקה לרבות במחירים שנקבעו אבל ההתפתחויות האזוריות לא מאפשרות להשלים אותה בשלב הזה. נזכיר כי ניומד נחשבת לאחת החברות הטובות בישראל כשהיא מחזיקה בבעלות על מאגר הגז לוויתן שהוא אחד ממאגרי הגז הגדולים בעולם.
 
מאגר לוויתן הוא מאגר מוטה יצוא ומכאן ותחת הניהול המרשים של יוסי אבו, הצליחה השותפות לייצר מארג הסכמי יצוא במחירים  טובים מאוד אבל המלחמה טרפה את הקלפים.
צריך לזכור שלא רק מלחמת חרבות ברזל גרמה להשהייה הזו אלא גם ההתנהלות המוזרה של ממשלת נתניהו, שנראה כי היא עושה כל שביכולתה להתנגש עם הממשל האמריקאי של ביידן, שמאשים אותה שהיא פוגעת ביציבות האזורית ויש לכך מחירים כלכליים כבדים מאוד.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    זו רשימה אינפומטיבית או פוליטית ? ?
    נח 03/2024/13
    הגב לתגובה זו
    5 2
    כבר מזמן אתם לא ספקי אינפורמציה אלא מפיצי רעל נגד ביבי.
    סגור
  • פוליטית (ל"ת)
    מתושלח 03/2024/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור