השוק

אנרג׳יאן מכה את השוק עם עסקת גז ענקית

אנרג׳יאן שמחזיקה בבעלות על מאגרי כריש ותנין תספק גז טבעי לתחנת הכוח באשכול ובכך היא תהיה ספקית גז לכל תחנות הכוח שנמכרו על ידי חברת החשמל
ניצן כהן |  3
מתיוס ריגאס מנכ"ל אנרג'יאן (צילום יחצ)
אנרג׳יאן שמפעילה את מאגרי כריש ותנין ומתחרה במאגר תמר חתמה על עסקת ענק של 2 מיליארד דולר. במסגרת העסקה תספק החברה גז טבעי לתחנת הכוח ובכך למעשה תספק גז טבעי לכל תחנות הכוח שהופרטו על ידי חברת החשמל.
העסקה היא מצוינת גם לאיש העסקים יצחק תשובה שמחזיק באמצעות ניומד אנרג׳י במאגר לוויתן והוא למעשה יוכל להפנות יותר אז ליצוא וזה דרמטי מאוד.
 
אם כן, אנרג'יאן חתמה על הסכם חדש למכירת גז בהיקף התחלתי של 0.6 BCM לשנה לתחנת הכוח אשכול שבבעלות דליה חברות אנרגיה. ההיקף יעלה ל- 1 BCM לשנה החל מ-2032. החוזה הינו ל- 15 שנה, עבור גז בכמות כוללת של עד 12 BCM, המייצגים הכנסות בהיקף של כ-2 מיליארד דולר לאורך חיי ההסכם.
עם חתימת ההסכם, תספק אנרג'יאן גז טבעי לכל 4 תחנות הכוח שהופרטו מחברת החשמל: רמת חובב, אלון תבור, חגית מזרח ואשכול. 
ההסכם חדש הינו המשך ישיר של האסטרטגיה בה נוקטת אנרג'יאן, להגברת התחרות וביטחון אספקה לשוק הגז הישראלי, לצד הבטחת תזרים המזומנים שלה לטווח הארוך לטובת בעלי המניות, וזאת על ידי חתימת חוזים ארוכי טווח לאספקת גז.
בנוסף, מעדכנת החברה כי גז ראשון הופק בהצלחה מבאר כריש צפון. עם תחילת פעילותה של הבאר, מפעילה האסדה הצפה של אנרג'יאן 4 בארות להפקת גז טבעי. כך מתאפשרות יתירות וגמישות משמעותיות במתן מענה לביקושים מצד לקוחות החברה.
מתיוס ריגס, מנכ"ל אנרג'יאן: "הפעלת הבאר הרביעית בכריש צפון מאפשרת לאנרג'יאן גמישות תפעולית ואופטימזציה של פעילות האסדה לטובת ניצול מלא של יכולת הפקת הגז שלה.  החוזה החדש עם תחנת הכוח אשכול מעיד על האמון של יצרני החשמל הישראלים באנרג'יאן. החוזה יתרום כ-2 מיליארד דולר להכנסות החברה, ומתאים לאסטרטגיה בה אנו נוקטים, של יצירת תזרים מזומנים יציב באמצעות חוזים לטווח ארוך".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נו אז איפה אנחנו האזרחים מרוויחים מכל זה? (ל"ת)
    אזרח מן השורה 02/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • דרך תמלוגי שישינסקי
    הנה 02/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ב 2023 התמלוגי שווים 2 מיליארד שח
    סגור
  • אזרח
    הלל 02/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האזרחים לא אמורים להרוויח מעסקה כזאת, אלא לספוג את עליית המחירים כדי שהקונה יוכל להחזיר לעצמו את ההשקעה (וגם לעשות קצת רווח)ומכאן תצא הנזיפה, מה עם קצת סולידריות?הטו שכם ותמכו במיליארדרים המסכנים,
    סגור