השוק

בנק דיסקונט יעמיד מימון של 400 מיליון שקל למשק אנרגיה

בנק דיסקונט מגביר את המעורבות שלו בפרויקטי תשתיות; הבנק יעמיד מימון ש ל400 מיליון שקל לשורה של פרויקטים של משק אנרגיה בתחום ייצור האנרגיה הסולארית; מימון מהסוג הזה נחשב לגביע הקדוש של המערכת הבנקאית

ניצן כהן | 
אבנר ארד (צילום ליאת מנדל, shutterstock)
בנק דיסקונט מעמיק את החדירה שלו לעולמות מימון פרויקטי תשתיות. הבנק חתם על הסכם עם משק אנרגיה, אחת החברות המובילות בתחום האנרגיה המתחדשת, במסגרתו יעמיד מימון של 400 מיליון שקל להקמה של פרויקטים לייצור אנרגיה סולארית.
נציין כי מימון מהסוג הזה נחשב לגביע הקדוש של המערכת הבנקאית משום שמדובר בפרויקטים בסיכון שנחשב לנמוך עם רווחיות גבוהה שנובעת הן מניהול הקונסורציום וגביית העמלה (הגבוהה) מהפעילות הזו והן מהריבית שגובה הבנק על חלקו בקונסורציום מהסוג הזה.

משק אנרגיה מקדמת את התוכניות שלה לשנת 2024 וכאמור קיבלה מימון של 400 מיליון שקל ל-9 פרויקטים. הפרויקטים, בהיקף של כ-90 מגה וואט בשילוב קיבולת אגירה של כ-290 מגה וואט שעה מיועדים להשתלב במודל השוק וצפויים להתחבר במהלך הרבעון השני של שנת 2024 ועד לרבעון השני בשנת 2025.
עלות ההקמה מוערכת בכ-500 מיליון שקל וההכנסה השנתית הצפויה לתשעת הפרויקטים יחד עומדת על כ-55 מיליון שקל. ההסכם יאפשר באופן מידי, העמדת מסגרת מימון של 400 מיליון שקל לתקופה של 24 חודשים ללמעלה מ-75% מעלויות ההקמה של 9 פרויקטים שצפויים להשתלב במודל שוק.
בשלב הבא, ולאחר שייחתמו הסכמי מימון לכל חברת פרויקט, תוכל משק אנרגיה לקבל מימון פרויקטאלי לכל אחד מן הפרויקטים במינוף של עד 82.5% מעלויות ההקמה, ואף למעלה מכך, בהתאם לתוצאות של הפרויקטים ועד ליחס כיסוי של 1.38.
אבנר ארד, מנכ"ל משק אנרגיה: "משק אנרגיה פועלת במרץ לפיתוח וחיזוק שלושת זרועות הפעילות שלה. הסכם המימון הנוכחי הינו חלק מהרחבה אורגנית של היקף פעילות האנרגיה המתחדשת של החברה, ומהווה הבעת אמון נוספת מצד הגורמים המממנים המובילים בישראל.
"תנאי המימון, גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך, הינם מיטביים ויאפשרו לחברה להמשיך ולהתקדם על פי תוכנית העבודה שלה ולהשאת פוטנציאל התשואות בפרויקטים אלה. אני מבקש להודות לשותפים שלנו בבנק דיסקונט שמביעים אמון משמעותי במשק אנרגיה בעסקת מימון, כמעט ראשונה מסוגה, שמבוססת באופן מלא על כניסת הפרויקטים למודל השוק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה