השוק

האם יקבל עונש מאסר? כך הסתבך עם החוק מייסד "קורנית דיגיטל"

פרקליטות מחוז ת"א הגישה כתב אישום נגד מייסד חברת קורנית דיגיטל - משה נור, בטענה כי הגיש דיווחים כוזבים על רווחי הון של 37 מיליון ממכירת מניות החברה. נור טוען בתגובה: " זו טעות שהתגלתה על ידי החברה ותוקנה"

מערכת ice | 
משפט (צילום shutterstock)
ביום חמישי האחרון הגישה פרקליטות מחוז ת"א כתב אישום לביהמ"ש נגד היזם משה נור. לפי כתב האישום, נור הגיש דיווחים כוזבים על רווחים של כ־37 מיליון שקל שנבעו לו בשנים 2016 ו־2017 ממכירת מניות קורנית דיגיטל.
"מדובר בכתב אישום בעבירת מס ברף הנמוך ביותר, סעיף 217 לפקודה שהוא סעיף שדן ברשלנות. כל דיווחי החברה הוכנו על ידי רו"ח מוסמך ומומחה בתחום המיסים והחשבונאות. עסקינן בטעות שנתגלתה על ידי החברה ותוקנה, לרבות תשלום המס, לפני שפקיד השומה היה ער לטעות. לפיכך אין ולא היה כל מקום להגיש את כתב האישום ובטוחנו כי בסופו של יום הנאשמים ייצאו חפים מכל אשמה", אמר נור. 
כזכור, ברבעון השלישי של שנת 2023 ההוצאות התפעוליות של קורנית ירדו בכ-15.3% לכ-31.1 מיליון דולר בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. ההפסד הנקי ברבעון השלישי לשנת 2023 עמד על כ-3.4 מיליון דולר או (0.07) דולר למניה, זאת בהשוואה להפסד נקי של כ-10.7 מיליון דולר או (0.21) דולר למניה ברבעון השלישי של 2022. נכון להיום, החברה, צפויה לפטר בין 12%-14% מעובדיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה