השוק

האחים אמיר מסדרים את הרבעון לפז: תכיר ברווח של 100 מיליון שקל הרבעון

האחים יוסי ושלומי אמיר השלימו את רכישת שופרסל מהמוסדיים והעבירו לפז את הפיצוי על כך שהפרו את הסכם אי התחרות עם החברה; פז הודיעה שתרשום את ההכנסה ברבעון הראשון של השנה
ניצן כהן | 
ניר שטרן (צילום סיון פרג')
האחים יוסי ושלומי אמיר השלימו אתמול את רכישת השליטה בקמעונאית המזון הגדולה בישראל - שופרסל ובכך הם אמורים לשלם לפז את הפיצוי שהוסכם ביניהם על כך שהם הפרו את הסכם אי-התחרות עם החברה.
נזכיר כי כשפז רכשה את פרשמרקט מידי האחים אמיר הם התחייבו שלא להתחרות בחברה וזאת כחלק מתהליך במסגרתו פז ויתרה על בית הזיקוק כדי להפוך לקמעונאית מזון וכן הלאה.
למעשה לפז היו שתי חלופות כשאיש העסקים צדיק בינו ויתר על החברה והעביר את ההחזקות שלו בה לנאמנות עיוורת. האפשרות הראשונה הייתה להתמזג עם שיכון ובינוי אנרגיה שהייתה אמורה אז להחליט אם היא יוצאת להנפקה או מתמזגת עם חברה קיימת. החלופה הזו של המיזוג בין שיכון ובינוי אנרגיה לפז הייתה החלופה המועדפת על ידי המשקיעים בשוק ההון אבל פז בחרה אחרת.
הבחירה של פז הייתה להתמקד בקמעונאות מזון ולהיכנס למרכזי הערים בדרך שתאפשר לה לגבות סכומים גבוהים יותר מהלקוחות אולם בתמורה לשעות פתיחה נוחות יותר וכן הלאה. הדרך שבה בחרה פז כללה שורה של רכישות של רשתות קיימות כמו סופר יהודה ופראשמרקט.
הרכישות הגדולות של פז בתחום כללו סעיף אי תחרות בין המוכרים לחברה וכאן פז כפתה את ההסכם על האחים אמיר שניצלו את ההזדמנות שמשקיעים המוסדיים רוצים לצמצם את החזקותיהם בשופרסל וכן הלאה.
פז עוד לא פרסמה את דוחות הרבעון הרביעי של השנה אולם את הרבעון השלישי של 2023 היא סיימה עם הכנסות של 3.6 מיליארד שקל (לעומת 3.9 מיליארד שקל ברבעון השלישי של 2022), ורווח תפעולי של 173 מיליון שקל (לעומת 171 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2022).
פז נסחרת בבורסה לפי שווי חברה של 3.6 מיליארד שקל (קצת יותר גבוה מההון העצמי שלה שעומד על 3.2 מיליארד שקל). מניית החברה עלתה בשנה החולפת ב-45% כשבחודש פברואר זינקה המניה ב-13%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה