השוק

בנק לאומי סידר את הרבעון הראשון - ירשום רווח הון משמעותי

בנק לאומי משלים את מכירת הנדל"ן ששימש את מטה הבנק והוא צפוי לרשום רווח הון משמעותי ברבעון הראשון של השנה, מה שישפר באופן דרמטי את הביצועים ברבעון הנוכחי; כל הפרטים
ניצן כהן |  1
חנן פרידמן (צילום Magma Images, shutterstock, פלאש 90)
בנק לאומי משלים בימים אלה את פינוי הנדל"ן שבו הוא משתמש לאיכלוס המטה וההנהלה שלו ולמעשה משלים את המעבר ללוד. אז מעבר לרגע ההיסטורי שבו הבנק שהקים את המדינה עוזב את מקום מושבו ההיסטורי, יש לו גם רווחים משמעותיים שלא לומר דרמטיים מהמהלך.
אם כן, בנק לאומי משלים בימים אלה את פינוי המבנים ובכך הוא עומד בתנאי ההסכמים עליהם חתם עם יזמי הנדל"ן, מה שיביא אותו לרשום רווח הון חד-פעמי משמעותי של כמעט 900 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה.
שני המבנים מוכרים גם בשמם: 'בית-לין' ו'בית-מאני'. אם כן, את 'בית-מאני' השלים בימים האחרונים בנק לאומי לפנות וכעת הוא מעביר את המבנה לרוכשים וזה אומר שהבנק יכיר בדו"חות הרבעון הראשון של השנה ברווח הון של 559 מיליון שקל. הבנק עדכן עוד כי הוא ישלים עד לסוף הרבעון את פינוי 'בית-לין' וזה אומר שהבנק יכיר ברווח הון נוסף של כ-224 מיליון שקל.
בסיכומו של יום הבנק יכיר בדו"חות הרבעון הראשון של השנה ברווח הון חד פעמי של כ-783 מיליון שקל מה שאמור לפצות את הבנק על אובדן ההכנסות בשל ירידת הריבית והכניסה של האינפלציה לשליטה וכן מעלייה בהפרשה הקבוצתית לחובות מסופקים. עוד יש לזכור שהמערכת הבנקאית תיאלץ לשלם מס גבוה וכנראה חד פעמי למדינה כהיטל מלחמה שעדיין לא סוכם עליו סופית אבל מסתמן שזזו תהיה הפשרה של הבנקים עם המדינה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בנק מגעיל מזל שברחתי לבנק אחר
    אני 03/2024/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בתור לקוח של 35 שנה השכלתי לברוח מהבנק הזה שרק התנכלות מצד הסניף שלהם אין פתרון לשום דבר תרוויחו כמה שתרוויחו אבל שירות ולהיות אנושי בתקופת מלחמה אתם שואפים לאפס!!!! מזל שברחתי מהבנק הזה
    סגור