השוק

גאווה ישראלית: הסטארטאפ שנרכש ביותר מ-40 מיליון דולר

גאווה ישראלית: בצל המלחמה, הסטארטאפ קודפרש, אשר מפתח פלטפורמה לניהול תהליכים בטכנולוגית ענן נרכש על ידי חברה אוסטרלית בכ-40-50 מיליון דולר. אך האם העסקה טובה לבעלי המניות של החברה? כל הפרטים
מערכת ice | 
עסקה-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
הסטארט-אפ הישראלי קודפרש, אשר פיתח פלטפורמה לניהול תהליכים שונים בטכנולוגיית ענן, מפרסם היום שהוא נרכש על ידי חברת אוקטופוס האוסטרלית. לפי שעה השתיים לא חשפו את סכום העסקה המדויק, אך לפי גורמים עולה כי הסכום מוערך בין 40 ל-50 מיליון דולר.
קודפרש, נוסדה בשנת 2014 על ידי אולג ורכובסקי ורזיאל טביב ולפי לינקדאין החברה מעסיקה כ-60 עובדים כשכעת כולם צפויים להפוך לעובדי לאוקטופוס שמתכוונת להמשיך לתמוך ולהרחיב את המוצר הקיים של החברה.
למרות הנתון המשמח על עסקה בהייטק הישראלי במהלך המלחמה, פרטי העסקה לא מטיבים עם בעלי המניות של החברה זאת בשל העובדה שסכום העסקה נמוך מסך הגיוסים שעליהם דיווחה החברה מאז הקמתה שעומדים על כ-54 מיליון דולר. לפי אתר Pitchbook, השווי של החברה בשנה שעברה עמד על כ-96 מיליון דולר. בין המשקיעים שלה: רד דוט קפיטל, מיקרוסופט ונצ'רס, ורטקס, ויולה ונצ'רס, Shasta Ventures ו-Alicorn.
כאמור החברה הרוכשת היא אוקטופוס, אשר פועלת בבריסביין, אוסטרליה, גייסה עד היום 174 מיליון דולר כשאחת המשקיעות העיקריות בה היא קרן אינסייט פרטנרס, שפעילה מאוד גם בישראל. היא מפתחת ומוכרת כלים שמסייעים לפריסה והגשה רציפה של תוכנות ללקוחות. על פי הודעת החברות, יש לאוקטופוס 4,000 לקוחות, יותר מ-270 עובדים, והכנסות של מעל 60 מיליון דולר בשנה.
מנכ"ל אוקטופוס, פול סטובל הגיב לפרסומים ומסר כי: "עם הוספת קודפרש, ארגונים יוכלו לנהל מפלטפורמה אחת את כל עדכוני ופריסות התוכנה בארגון. מהלך הרכישה נולד מפגישה אקראית ביני לבין רזיאל בכינוס של הענף, ואז גילינו שאנו חולקים חזון לסייע ללקוחותינו המשותפים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה