דיגיטל וטק

מי ישקיע בהייטק הישראלי? "תמיד נמצא בין מלחמות"

משרד שבלת יזם אירוע עבור שותפים בכירים במשרדי עורכי הדין הגדולים והמשפיעים בניו יורק, בשיתוף אחת הפירמות הגדולות בארה"ב. המטרה: לעודד משקיעים אמריקנים להשקיע דווקא היום בהייטק הישראלי. זהר פלטי, ראש האגף הביטחוני מדיני לשעבר במשרד הביטחון הופיע באירוע: "היחסים ביננו לבין ארה"ב, הם יחסים של כתף אל כתף"
מערכת ice | 
הייטק-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
משרד עורכי הדין שבלת יזם אירוע עבור שותפים בכירים במשרדי עורכי הדין הגדולים והמשפיעים בניו יורק, בשיתוף אחת הפירמות הגדולות בארה"ב, Latham & Watkins, במטרה לעודד משקיעים אמריקנים להשקיע דווקא היום בהייטק הישראלי. הכנס נפתח בדבריו של עו"ד ליאור אבירם – שותף מנהל במשרד שבלת: "נקודת המוצא להפקת האירוע שלנו היא האמונה בשני רעיונות בסיסיים. האחד, האמונה בישראל, ותפקידה כבית לעם היהודי כולו, והשני האמונה בחוזקן ובחוסנן לאורך זמן של הכלכלה והטכנולוגיה הישראלית".  
במהלך האירוע הסביר אבירם כי: "כנתון היסטורי ישראל נמצאת תמיד בין מלחמות. אז מה התזמון הנכון ביותר להשקיע במדינה שנמצאת תמיד בין מלחמות? ככל הנראה, כנגד האינטואיציה - עכשיו הוא הזמן הנכון ביותר להשקיע בטכנולוגיה ישראלית! השקעה היום, בהייטק הישראלי היום נשארת השקעה בחדשנות משבשת, ביזמים יצירתיים ומתמידים, במרכז טכנולוגי במדינה מערבית ודמוקרטית, עם מערכת משפט עצמאית וחזקה, וחברה אזרחית שהוכיחה בפעם נוספת את חוסנה.
שום דבר מכל אלה השתנה אלא להיפך: הדבר שכן השתנה, הוא הוא שניתן להשקיע בשווי חברות אטרקטיבי יותר למשקיע ובתנאים שהפכו לאטרקטיביים  ולטובים ביותר מאז 2010. לכן, הזמן הנוכחי הוא הזדמנות למשקיע מחד גיסא גם להשקיע השקעה מצויינת וגם לתמוך בהייטק הישראלי בימים מאתגרים בזווית מקורות המימון". 

ליאור אבירם, זוהר פלטי וידין קאופמן. אירוע משקיעים בישראל - ניו יורק (צילום: יח"צ)
בין הדוברים שגייסה שבלת לטובת האירוע, זהר פלטי ראש האגף הביטחוני מדיני לשעבר במשרד הביטחון וראש מנהלת המודיעין במוסד לשעבר שהסביר לבכירים האמריקהים כיצד החברה הישראלית מתנהגת נוכח אירועים ביטחוניים מטלטלים, כאלה שאף מדינה מערבית אחרת לא חוותה: "אנו עם בעל יכולת עמידה ואמונה בצדקת דרכה של מדינת הדמוקרטית והיהודית. כל עוד אנחנו הישראלים, נהיה מאוחדים פנימית - נדע לעמוד מול כל אתגר חיצוני. בעבר כבר יצאנו ממשברים גדולים, כמו התקופות שלאחר מלחמת יום כיפור, מלחמת לבנון הראשונה והשנייה, האינתיפאדה הראשונה והשנייה ונצא גם מהתקופה שלאחר ה-7 באוקטובר". 
עוד הוסיף פלטי על מערכת היחסים בין ישראל לארה"ב: "היחסים ביננו לבין ארה"ב, הם יחסים של כתף אל כתף. כל זאת לצד הסכמי השלום עם מדינות האזור - מצרים, ירדן, האמירויות, בחריין ומרוקו. הניצחון של ישראל יהיה בצורת שחרור החטופים, שיקום הישובים, חזרת התושבים אליהם, וחתימת הסכמי שלום עם סעודיה ואינדונזיה שיראו לאזור ששום אירוע טרור לא יכול להרוג את התקווה והעתיד של ישראל באזור". 
 
דוברים נוספים שגוייסו לאירוע: רועי הלדשטיין שותף-מנהל בקרן Team8, דיבר על היזמות הישראלית ועל ההזדמנויות העסקיות הקיימות דווקא עכשיו. לי מוזר נווה מארגון Brothers & Siters for Israel, שותפה מנהלת בקרן AnD Venturs, דיברה על הרוח והחוסן הישראלי שבלט בתקופה האחרונה במיוחד וידין קאופמן, יו"ר קרן תמורה על פעילות הקרן, והחיבור שבין עולם ההייטק לעולמות החברה האזרחית והמגזר השלישי. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה