השוק

ענקית חלפי הרכב פושטת רגל: אלפי עובדים במאבק על הפנסיה

ההשפעה מההחלטה להפסיק את התוכנית הפנסיונית הייתה מיידית והרסנית עבור רבים מעובדיה של דלפי, חברת החלפים. תוכניות פרישה, שנים בהתהוות, הורחבו לפתע, והותירו עובדים לשעבר מול אי ודאות כלכלית במה שהיו אמורות להיות שנות הזהב שלהם. הקרב על שיקום הפנסיה עדיין נמשך
מערכת ice |  4
אילוסטרציה (צילום shutterstock, פלאש 90/ גרשון אלינסון)
כשדלפי, ענקית בתעשיית חלקי הרכב, הכריזה על פשיטת רגל, זו הייתה יותר מכותרת חדשותית; זו הייתה בשורה שהציתה מהומה עבור אלפי עובדיה. עיקר העניין טמון לא רק בחוסר היציבות הפיננסית שהציע, אלא גם בפירוק שלאחר מכן של תוכניות פנסיה שפעם הובטחו כבטוחות. בתוך התרחבות העסקים ובסיס הלקוחות הגדל, דלפי מצאה את עצמה בצומת דרכים שבה פשיטת הרגל שלה הפכה לאתגר משמעותי, שהסתבך עוד יותר על ידי התערבות הממשלה להציל את ג'נרל מוטורס.
תרחיש זה היווה את הקרקע להחלטה שנויה במחלוקת על הפסקת תוכניות הפנסיה, מהלך שנראה כהכרחי ליציאה המהירה של דלפי מפשיטת רגל, אך שנוי במחלוקת על ידי רבים, כולל אנליסטים שטענו כי הפנסיה אינה ממומנת בחסר כפי שחשבו בעבר.

ההחלטה להפסיק את תוכנית הפנסיה של עובדי דלפי לא התקבלה בקלות ראש. זאת הייתה תוצאה של הריקוד המורכב בין הצרכים של העסק לצאת מפשיטת רגל לבין מאמצי הממשלה להציל את ג'נרל מוטורס. התערבות זו, אף שהיתה מרכזית בהצלת אבן יסוד בתעשיית הרכב האמריקנית, העמידה את הגמלאים של דלפי בשוגג במצב מעורער. סיום התוכנית התבסס על הערכות לפיהן היא הייתה בתת מימון חמורה - מסקנה עליה עוררו מאוחר יותר אקטוארים אחרים שהאמינו שהמחסור היה הרבה פחות ממה שהקונגרס הוביל להאמין. אי התאמה זו עוררה מאבק של חמש עשרה שנים של פנסיונרים בשכר של דלפי כדי להחזיר את הפנסיה שלהם להיקף המלא והראוי.
ההשפעה מההחלטה להפסיק את התוכנית הפנסיונית הייתה מיידית והרסנית עבור רבים מעובדיה של דלפי. תוכניות פרישה, שנים בהתהוות, הורחבו לפתע, והותירו עובדים לשעבר מול אי ודאות כלכלית במה שהיו אמורות להיות שנות הזהב שלהם. הקרב על שיקום הפנסיה לא היה רק ​​מאבק משפטי אלא מאבק אישי עמוק, המדגיש את המחיר האנושי של החלטות תאגידיות וממשלתיות. המאבק נמשך, כאשר גמלאים מבקשים צדק והשבת הפנסיה שלהם, בטענה שהסיום התבסס על הנחות פיננסיות פגומות.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    במקרה קראתי את הכתבה. כמה חוסרים והעריכה... זוועה
    א. קאהן 02/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה הגיע לבימש העליון באמריקה ושם פסלו את זה. היום יש סנטור וציר קונגרס שמקדמים יוזמה חוקתית להחזיר לעובדים את הפנסיה שנגזלה מהם. זה התחיל בשנת 2005 ובסך הכל 20000 עובדים נפגעו. לנו זה חשוב כי זה תקדימי למה שיכול לקרות לכספי הפנסיה שלנו. תזכרו שהעליון בארהב נשלט על ידי רוב שמרני והנה לכם התוצאה. אני לא בעד פרוגרסיבים צבועים, אבל נגד השמרנים הלבנים העשירים ששולטים בעליון ודופקים את החלשים ביג טיים. והכתיבה שלכם באייס פשוט בדיחה
    סגור
  • 2.
    מה זה דלפי מי שמע על זה? (ל"ת)
    Dj 02/2024/26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 1.
    מי זה דלפי
    שגה אטו 02/2024/26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מעניין את מי
    סגור
  • דלפי- חברה לחלפי פלסטיקה ואלקטרוניקה
    ערן ד 02/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברה שעוסקת בחלקי חילוף יחסית זולים כתואם מקור לכל חברות הרכב בתחום הפלסטיקה והחשמל בעיקר
    סגור