השוק

שינוי מגמה במט"ח: הדולר נחלש ונסחר מתחת ל-3.65 שקל

אחרי מספר ימים בהם הדולר התחזק לעומת השקל, עם סיום שבוע המט"ח, השקל מתחזק בצורה משמעותית כאשר הדולר יורד בקצת פחות מ-1% ונסחר סביב 3.65 שקל. גם האירו נחלש היום ב-0.4%, והוא נסחר כעת סביב 3.96 שקל
מערכת ice | 
השקל מתחזק (צילום הדר יואביאן/ פלאש 90)
אחרי מספר ימים בהם הדולר התחזק לעומת השקל, היום (חמישי), עם סיום שבוע המט"ח, השקל מתחזק בצורה משמעותית כאשר הדולר יורד בקצת פחות מ-1% ונסחר סביב 3.65 שקל. גם האירו נחלש היום ב-ב-0.4%, והוא נסחר כעת סביב 3.96 שקל. הפאונד גם הוא ירד היום ונסחר סביב 4.61 שקל. 
ההתחזקות של השקל מגיעה על רקע ההחלטה שצפוי לפרסם בשבוע הבא בנק ישראל, כשעל פי הערכות צפוי להוריד שוב את הריבית בישראל. אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, הדגיש את העובדה שהמגזר הכלכלי בישראל הוא במצב חירום.
הדבר משתקף באופן ברור מסיכום הנתונים הכלכליים של הרבעון האחרון בשנת 2023: ירידה בפעילות העסקית של 33% וירידה בצריכה הפרטית של 27%, כמו גם הזינוק בשיעור האינפלציה.
לפי לין, מדיניות בנק ישראל בשנה האחרונה הפרה את האיזון הנכון בין המערכת הבנקאית לבין המגזר העסקי ומשקי הבית. מול העלאת שיעור הריבית על הלוואות לא הייתה הפחתה בנטל האגרות הבנקאיות. מצב זה מחייב תיקון. בתקופה זו בה עסקים רבים נאלצים ליטול אשראי על מנת לשרוד תקופות מעבר חריגות, הכרח הוא להמשיך בהורדת עלות ההלוואות ובהורדת הריבית, כך על פי לין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה