בחירות 2022

הציונות הדתית במתקפה על נתניהו: "מזלזל ומשפיל אותנו"

סדקים ראשונים במו"מ הקואליציוני: בציונות הדתית פגועים מההתנהלות של נתניהו וטוענים כי "התחושה היא שהוא בא לזלזל ולהשפיל. אם הוא מתגעגע ורוצה להקים ממשלה עם גנץ ולפיד נחכה שנה בחוץ עד שהם יקרסו אל תוך עצמם ונחזור עם 30 מנדטים"
מערכת ice |  4
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
אחרי חודשים רבים של ציפיות ומתח רב, בחירות 2022 הגיעו לסיומן בשבוע החולף כאשר המנצחים הגדולים שלהן הם ללא ספק גוש הימין. הליכוד היא אמנם המפלגה הגדולה ביותר ותקבל את רוב התיקים, אך גם למנצחת הגדולה באמת של הבחירות - הציונות הדתית, שתהיה המפלגה השנייה בגודלה בקואליציה המסתמנת, ישנן דרישות.
המפלגה ככל הנראה תפוצל לשניים - עוצמה יהודית בראשות ח"כ איתמר בן גביר והציונות הדתית בראשות ח"כ בצלאל סמוטריץ'. היום (ראשון) יחלו הצוותים של הליכוד והציונות הדתית לדון במשא ומתן הקואליציוני וברשימת הדרישות. איתמר בן גביר ועוצמה יהודית יחלו את השיחות ביום שני, לאחר שבן גביר ישוב מחופשה באילת.
בינתיים, נראה שמתחילים להם סדקים ראשונים בין הצדדים במשא ומתן. "בישראל היום" פורסם כי המפגש בין נתניהו לבצלאל סמוטריץ' עשוי להיות טעון במיוחד. בכירים במפלגה סיפרו כי הם  פגועים מהתנהלות נתניהו וטוענים כי הוא או סביבתו מתדרכים נגדם ביממה האחרונה בצורה מבזה. 
בציונות הדתית רואים את הדיווחים השונים לפיהם נתניהו לא מעוניין לתת לסמוטריץ' את תיק האוצר, ואילו הוא ינסה לדחוק אותו לתיקים הנחשבים בינוניים (חינוך, משפטים, תחבורה) כפי שעשה לא פעם בעבר. עוד מסרו גורמים במפלגה כי "אנחנו לא חושבים שנסכים על הכל ונקבל כל מה שאנחנו רוצים אבל התחושה היא שהוא בא לזלזל ולהשפיל. אם נתניהו מתגעגע ורוצה להקים ממשלה עם גנץ ולפיד נחכה שנה בחוץ עד שהם יקרסו אל תוך עצמם ונחזור עם 30 מנדטים. אין ספק שממשלה כזאת תהיה יציבה והם מאוד אוהבים אותו ולא יחכו לו בסיבוב".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    אם כך בוזזזז לנתניהו
    נתנאל 11/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ידענו שהוא כזה זבל לגבי דתיים?
    סגור
  • 3.
    אם כך מתחרטת שבחרתי בו. אם ימשיך בדרך זו שישכח ממני בעת
    חן 11/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ...בעתיד
    סגור
  • 2.
    שטויות. הסרוגים תמיד היו השטיח של ביבי... וגם הפעם.
    שמחה 11/2022/06
    הגב לתגובה זו
    6 0
    עניין של הרגל. והחלק העצוב מבחינתם? אין להם אלטרנטיבה, אז נתניהו יכול לשחק בהם כמו בפלסטלינה.
    סגור
  • 1.
    אמן. תצאו ותחרימו כל כניסה לקואליציה
    גל 11/2022/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כמו המפלגות הערביות (עם החריגות של רע״ם בקואליציה היוצאת).
    סגור