בחירות 2022

נתניהו לא צפוי להתערב במשבר הרוסי-אוקראיני למרות הצהרתו

בריאיון שהעניק נתניהו לתקשורת האמריקאית הדהים כשהצהיר כי אם ייבחר לראשות הממשלה יבחן אספקת נשק לאוקראינה. נתניהו גם חשף כי התבקש בתחילת המלחמה לתווך, אך לדבריו השאיר זאת לראש הממשלה דאז בנט
דוד זולדן |  2
אוקראינה, רוסיה (צילום freepik)
נתניהו משנה כיוון: "אבחן אפשרות לספק נשק לאוקראינה". יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, אמר בריאיון לעיתון USA today כי יבחן אפשרות לספק נשק לאוקראינה אם יהיה ראש הממשלה הבאה. נתניהו אמר עוד כי הוא צופה שיתבקש בעתיד לשמש מתווך בין רוסיה לאוקראינה אם ימונה לתפקיד ראש הממשלה.
אלא שלאמיתו של דבר לנתניהו אין עניין לחבל ביחסים המיוחדים שיש לו עם פוטין או לנקוט בפעולה שתחשב על ידי אחד הצדדים כנקיטת עמדה. נתניהו אמר אך אין לדבריו משמעות מעשית, אומרים מקורות בליכוד. 
"אם אהיה ראש ממשלה, יש להניח שהשאלה הזו תעלה שוב", אמר נתניהו בריאיון. נתניהו גם התייחס למטרת העל של פוטין בנוגע לרוסיה ואמר כי הוא "מונחה בידי חזונו להקים מחדש אימפריה רוסית גדולה. אני מקווה שהוא חושב על זה שוב... אבל אני לא רוצה לשחק בפסיכולוגיה. אני רוצה להיות ראש ממשלה, לקבל את כל המידע ואז לקבל החלטות - אם ומה נעשה משהו בסכסוך הזה מעבר למה שעשינו עד כה".
נתניהו נשאל אם יסכים לתווך בין אוקראינה לרוסיה: "אבדוק את זה כשאכנס לתפקיד", הצהיר וציין כי התבקש לתווך בין אוקראינה לרוסיה עם פרוץ המלחמה אך לדבריו השאיר את התפקיד לראש הממשלה דאז נפתלי בנט. דבריו של נתניהו בריאיון ל-USA today חורגים מהקו הזהיר שנקט עד כה כלפי המלחמה באוקראינה וספק גדול אם יחתור לכך במבחן המציאות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    נתניהו??????
    ירון בן נון 10/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני אוהב אותו אבל עם באמת הוא חושב לעשות את זה..אפילו במילים אז כניראה טעיתי באיש....זאת תהיה טעות איומה מעין כמוהה.
    סגור
  • 1.
    שפנפניהו לא מתכוון למה שהוא מקשקש, רק קפץ לו הביבי
    גיא 10/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אל תאמינו לו גם בדברים האחרים שהוא מחרטט כמו בעניין הסכם הגז עם החיזבאללה. הוא לא יבטל אותו כמו שהוא לא ביטל את הסכם אוסלו, למרות קשקושיו לפני הבחירות דאז, ולא מוטט את החמאס. הכל דיבורים, הכל כלאם פאדי.
    סגור