בחירות 2022

חברת הכנסת שטקרמן תחת מתקפה: מה קורה בעיריית נהריה?

חברי המועצה בנהריה זועמת על חברת הכנסת החדשה של ימינה, אורנה שטרקמן שכיהנה בעברה כיו"ר האופוזיציה העירונית. האם מדובר בצרות עין? ביריבות מרה וטעונת שנים או בטענות ענייניות? מעובדה אחת קשה להתעלם: סיעה שלמה נמחקה מאז שעזבה 
דוד זולדן |  16
אורנה שטרקמן (צילום פלאש 90)
אורנה שטרקמן חברת מועצת העיר נהריה, שימשה כסגנית ראש העיר ובהמשך ראש האופוזיציה. לקראת הבחירות לכנסת העשרים וארבע הוצבה במקום ה-14 ברשימת "ימינה" ונכנסה לכנסת בשלהי כהונתה בספטמבר 2022, לאחר התפטרותה של עידית סילמן ומאז לא סולחים לה בעירייה הצפונית על המחיר הכבד שהם שילמו בעד הצעד הזה. והמחיר הוא אכן כבד: מחיקת סיעה שלמה בעירייה שאינה מקרית. מתנגדיה טוענים כי מדובר במלאכת מחשבת ומגמתית.
מתנגדיה של חברת הכנסת אורנה שטרקמן טוענים כי בכל שנות כהונתה במועצת העיר נהריה, ב'רשימת הצעירים' ואחר כך ברשימת 'הדור הבא', לא פעלה שטרקמן במסגרת ה'בית היהודי' ולכן לפלא בעיניהם ששובצה בה - אבל על זה עוד היו סולחים לה. מה שהקפיץ עליהם את רוגזם עליה היה המהלך לכניסתה לכהונה בכנסת שהותיר אחריו שדה חרוך. עם כניסתה ביקשה שטרקמן מכל חברי הרשימה של סיעת 'הדור הבא' במועצת העיר נהריה שלא יתמכו בסיעה ולא יתמודדו בבחירות הבאות. בנוסף, ביקשה מהם להתפטר כבר כעת מהסיעה ולא להיכנס במקומה למועצת העיר וזאת ככל הנראה, על מנת להכניס אישי ציבור מטעמה הסרים למרותה. מבחינה חוקית זה מהלך לגיטימי וגם צעד מתגונן מצידה של שטרקמן.

רשימת הבית היהודי לכנסת ה-25
האם נפל טעם לפגם? אולי אבל כשר. אבל מה שחשוב הוא החוקיות של המהלך ומבחינה זו היא חסינה. מבחינה ציבורית אם אכן שטרקמן עומדת מאחורי המהלך זהו אקט פוליטי שנועד לצרכי הגנה עצמית ולהיערכות ליום שבו תחליט לחזור למסדרונות העירייה. שטרקמן לא רוצה לחזור ולגלות דרך חסומה וכיבוש הטריטוריה בידי יריבים עירוניים מרים.     
שטרקמן שימשה יו"ר האופוזיציה במועצת העיר נהריה ואמנם על פי החוק ברגע שהושבעה לכנסת, פוקעת אוטומטית חברותה במועצת העיר אולם עד כה הבא בתור ברשימתה לא הודיע דבר למועצה (שמאז גם עזב את העיר) וכמוהו שאר חברי הרשימה נעלמו ולא מגיבים למהלך, צעד שמתפרש בעיני רבים כמזלזל ומתריס מצידה.  
חברי הסיעה הגישו מכתב לשרת הפנים איילת שקד שבו הם מודיעים על הסרת חברותם מהרשימה. נכון להיום סיעת 'הדור הבא' נעלמה בפועל ממועצת העיר ו-2 מתוך 15 חברי מועצה נפקדים. יצוין כי בקדנציה החולפת, הגישו 5 חברי מועצת העיר נהריה מסיעות שונות את התפטרותם לראש העירייה ובמקומם נכנסו למועצת העיר הבאים אחריהם ברשימה.
כזכור, ב- 19.9 הושבעה חברת כנסת חדשה מטעם סיעת ימינה. אורנה שטרקמן, חברת מועצת העיר נהריה במקומה של ח"כ עידית סילמן שהתפטרה מהכנסת. אפשר לטעון ששטרקמן זכתה מן ההפקר וגם המזל שיחק לטובתה - בעוד שמועמדים אחרים ניצבו לפניה ברשימת 'ימינה' ובחרו שלא להיכנס לכהונה קצרצרה של מספר שבועות עד להשבעת הכנסת ה-25 במחצית נובמבר, שטרקמן נשבעה אמונים. אמנם בתקופה בה הכנסת כלל לא פעילה וללא אורות זרקורים בגלל פגרת הכנסת נוכח הבחירות הקרבות וחגי תשרי.
שטרקמן כיהנה כחברת מועצת העיר נהריה וכתוצאה מהשבעתה לכנסת ישראל פקעה באופן אוטומטי חברותה במועצת העיר חרף העובדה שהכהונה בכנסת תמשך חודשיים ולמרות העובדה כי אם לא תיבחר לכהונה נוספת בכנסת, לא תוכל לשוב ולכהן במועצת העיר עד הבחירות באוקטובר 2023. השיקול מובן.
בבחירות האחרונות שובצה שטרקמן במקום ה-14 ברשימת 'ימינה' לכנסת וגם לאחר הפעלת החוק הנורבגי לא נכנסה לכהן בה עד כאמור ההתפטרות האחרונה של חברת הכנסת סילמן. לקראת הבחירות הקרובות שובצה שטרקמן למקום ה-6 ברשימת 'הבית היהודי', מקום שאינו נחשב ריאלי נוכח הסקרים המנבאים כי המפלגה לא תעבור את אחוז החסימה.
 
צילום: "פלאש 90" - הדס פארוש, אוליבייה פיטוסי, אבשלום ששוני, יונתן זינדל
"אני מאוכזב מאורנה", אומר פעיל לשעבר. "אנחנו הצעירים האמנו בה, עזרנו לה בבחירות האחרונות, אבל היא העדיפה ג'וב בכנסת במקום לשרת את תושבי העיר במועצה. מציע לה שלא תרוץ בבחירות הבאות למועצת העיר, היא פשוט תתבזה. אני וחברים רבים שלי פשוט כועסים ומאוכזבים מהדרך בה בחרה".
יריביה של שטרקמן ועמיתיה זה מכבר שופכים את זעמם על הנציגה החדשה בכנסת אך מוקדם לדעת האם בכך יסתיים העניין או שהם מתכננים קמפיין משומן היטב שיסב לה לא מעט כאבי ראש ואולי גם נזק פוליטי.   
תגובת ח"כ אורנה שטרקמן: "החלטתי לקבל את ההזדמנות שניתנה לי לשרת את הציבור הישראלי בכלל ואת תושבי נהריה והגליל בפרט בכנסת ישראל. אני משאירה אנשים נהדרים שימשיכו לעבוד בזירה המקומית בסיעת 'הדור הבא'. כרגע אני מרוכזת כל כולי בעשייה הפרלמנטרית ובקמפיין הבחירות של הבית היהודי ומצפה שלאחר הבחירות אמשיך לשרת את תושבי הגליל בכנסת ישראל. מסתבר שבעיריית נהריה כל כך חוששים מאופוזיציה, שגם פרישתי מהמועצה והריצה לכנסת הבאה לא מספיקה להם, והם חשים צורך להכפיש את שמי ואת מי שעוד יבואו אחרי".
תגובות לכתבה(16):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 11.
    כל הכבוד לאורנה
    ליבוביץ 10/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מברכים אותך רוב תושביי נהריה את מקסימה ובולדוזרית תמשיכי בעשיה רק את מסוגלת בהצלחה
    סגור
  • 10.
    כל הכבוד לאורנה! בחיים צריך לדעת לתפוס הזדמנויות
    ליאת 10/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היתה שם בזמן הנכון ובמקום הנכון וטוב שתייצג אותנו בכנסת.
    סגור
  • 9.
    עלובה ומעליבה
    אלעד 10/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 2
    זה היה ברור כשמש שמדובר בנוכלת עלובת נפש היא ניצלה פעילים וכשתה הכל למען עצמה בלבד בלי לחשוב על טובת העיר בכלל על פניו לאור דרכיה הפתלתלות רואים בבירור שהכל היה תוכנית אחת גדולה למטרה אחת !! שתושבי נהריה ייקלטו שכל "הנצנצים" האלו מחפשים רק קרש קפיצה על חשבונם !! בנתיים תודה לאל מרלי ראש העיר עשה רבות למען העיר ובמחשבה שניה טוב לנהריה שהצווחנית המהתלת הזאת שטרקמן היתפוגגה מחיינו הציבוריים
    סגור
  • 8.
    עלובה
    מיקי 10/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מאז פעילותה הציבורית,מלבד יחסי ציבור והתגות,נתגלתה כאפסית עלובה וחסרת מעש וזה לא הפסד לעיר נהריה,רק רווח
    סגור
  • 7.
    44 יום ח"כ,שיא ימי כהונה.פיצויים חלק מהעסקה,לפורשים? (ל"ת)
    דבורה 10/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • טען עוד
  • מקסימה ושיהיה בהצלחה
    שני 10/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בחורה חכמה ומקסימה. שיהיה בהצלחה
    סגור
  • 6.
    תזדיינו כולם. רק אורנה (ל"ת)
    אבי 10/2022/11
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 5.
    לא רלוונטי
    לא רלוונטי 10/2022/11
    הגב לתגובה זו
    2 0
    איילת שקד 2....
    סגור
  • תזדיינו כולם. רק אורנה (ל"ת)
    אבי 10/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 4.
    אורנתי יקירתי
    יפה 10/2022/11
    הגב לתגובה זו
    5 1
    תמיד אמרתי שהרשות קטנה עליה והיא צריכה לעלות שלב לארצית! תצליחי בכל דרך! יש לאורנה אישיות מדהימה והיא חריפה, חדה וסופר מקצועית!
    סגור
  • 3.
    אורנה שטרקמן
    יוסי 10/2022/11
    הגב לתגובה זו
    3 2
    אורנה שטרקמן לראשות הממשלה קטנה עלייה עירית נהריה אישה משכילה אמינה חכמה נבונה כן ירבו נשים כמותה בכנסת ישראל בהצלחה
    סגור
  • 2.
    אורנה שטרקמן
    יוסי 10/2022/11
    הגב לתגובה זו
    2 1
    חכ' אורנה שטרקמן היא החבית הנכונה במקום הנכון ואני צופה לה עתיד טוב העשייה שלה.אף אחד לא יכול לערער את אמינותה וביטחונה האישי כן ירבו נשים כמותה
    סגור
  • 1.
    אורנה לראשות
    שמילוביץ 10/2022/10
    הגב לתגובה זו
    4 3
    אורנה עשתה את הצעד הנכון ,היא הייתה צריכה להיכנס לכנסת ולנסות את מזלה ,לגביי העיר יש לנו עוד שנה ואת אורנה רובם בנהריה אוהבים ומאמינים בה ,שיהיה לה בהצלחה ,
    סגור
  • כל הכבוד אורנה
    ירון 10/2022/11
    הגב לתגובה זו
    6 2
    צרות עיין של אנשים קשה לראות אישה מצליחה.
    סגור
  • אורנה
    דרורי דניאל 10/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין ספק אישה עם תכונות בונות א ב ל אני כאזרח נהריה לא שמעתי על כל מאבק כנגד ראש העיר המכהן , כנגד ראש העיר הקודם ידעת לפעול אבל כנגד המכהן נדה לאט לאט שמעו ממך פחות היית עסוקה בבניה אבל לא למען התושבים עבדת בשקט בשקט עבור מי?
    סגור
  • ארנה האופורטיוניסטית
    Anni 10/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתחילת דרכה הפתלתלה בפוליטיקה עשתה רק לעצמה ומניפולציות בגדה בעקרונות שאותם היתה אמורה לייצר זיגזגה רק היכן שהתאים לה טובת העיר לא היתה מעולם נגד עיניה,כעת גם פועלת בתחמנות הרבה עשיה לא רואים ממנה,בלון מנופח
    סגור