בחירות 2022

פיצויים לאלפי ישראלים בעקבות נזקי 'עלות השחר': אלו הסכומים

בעקבות מבצע "עלות השחר" והנזק הכלכלי שהוא הסב לתושבי הדרום, פנה אחרי המבצע יו"ר ועדת הכספים אלכס קושניר לוועדת ההסכמות לאשר כינוס דחוף של ועדת הכספים על מנת לאשר תקנות חירום לטובת אזרחים שיגרם להם נזק ברכוש. היום אישרה הועדה את התקנות שיפצו את תושבי הדרום על נזקי המבצע הצבאי בעזה
דוד זולדן | 
יו"ר ועדת הכספים בכנסת, ח"כ אלכס קושניר (צילום יונתן זינדל, פלאש 90)
ועדת הכספים אישרה מתווה פיצויים בגין מבצע "עלות השחר" על ימי טרום הלחימה, וימי הלחימה. בסוף הדיון האחרון, לפני כחודש, גובש בוועדת הכספים מתווה הפיצויים לתושבי העוטף. כעת יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר, הגיש רוויזיה, על למנת לקבל פירוט מצה"ל על רשימת הישובים בעוטף עזה שהיו תחת פקודת 'בידוד המרחב' מה -02.08.22 משום שישובים אלה היו תחת מגבלות תנועה, טרם הלחימה. 
במהלך הפגרה, הצבא העביר את רשימת הישובים הזכאים: מועצה אזורית שער הנגב – נחל עוז, ניר עם, מפלסים, כפר עזה, גבים, אור הנר ואיבים. מועצה אזורית חוף אשקלון- נתיב העשרה, זיקים, יד מרדכי וכרמיה. מועצה אזורית אשכול- כרם שלום, כיסופים, חולית, סופה, נירים, ניר עוז, עין השלושה, ניר יצחק, בארי, מגן ורעים. מועצה אזורית שדות נגב- סעד ועלומים. מערב העיר שדרות. 
ישובים אלה זכאים על פי המתווה לפיצויים, על ימי טרום הלחימה, בנוסף לימי הלחימה. המתווה המשופר שסוכם בוועדת הכספים בדיון הקודם: הפיצוי על יום ההיעדרות מהעבודה עלה מ-430 שקל ל-460 שקל. בישובים בטווח 7-40 ק״מ - עסקים שהיו סגורים בשל הנחיות פיקוד העורף, בתאריכים של בין 5-8 לאוגוסט והתקלקלו להם חומרי גלם (למשל מסעדות)- יקבלו תוספת של 20% מעבר לפיצוי על השכר.  
תקופת הפיצוי לישובים שאליהם הוגבלה הכניסה והיציאה תהיה מה-2.08-09.02, 48 שעות לאחר סיום הלחימה. בישובים בטווח של 0-7 ק״מ, בתאריכים בין 5-8 באוגוסט, שני ההורים יקבלו פיצוי שכר אם נעדרו מהעבודה. בישובים בטווח 7-40 ק״מ, הפיצוי יינתן להורה אחד שנעדר מהעבודה, אם יש לו ילד עד גיל 14. הכוונה היא למצב בו אחד ההורים נאלץ לשמור על הילד, למרות שמקום עבודתו היה פתוח. הושג הסכם בין משרד החקלאות לקרן מס רכוש על מסלול מקל לפיצוי עבור החקלאים, בהובלתו של השר עודד פורר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה