בחירות 2022

מירב כהן: "בשביל כותרת בעיתון בן גביר יסכן חיים"

מירב כהן, השרה לשוויון חברתי מטעם מפלגת יש עתיד, עם סגירת הרשימות לכנסת, מתברר שיש לה בטן מלאה על עמיתיה ויריביה וטוענת בין השאר לאפליה מכוונת של המדינה כלפי הגיל השלישי. השרה כהן מודאגת מהריצה הנפרדת של מרצ והעבודה ומזהירה מנפילת גוש השינוי והמלכת נתניהו
דוד זולדן |  6
מירב כהן
מירב כהן מכהנת כשרה לשוויון חברתי מטעם מפלגת יש עתיד. בעבר כיהנה באותו תפקיד מטעם סיעת כחול לבן. קודם לתפקידיה הפוליטיים, שימשה מנכ"לית ארגון "אמון הציבור", הייתה חברת מועצת עיריית ירושלים וממייסדי תנועת "התעוררות בירושלים". 
בריאיון לice מזהירה השרה לשוויון חברתי מירב כהן כי "לגוש השינוי אין מה להרוויח מריצה נפרדת של המפלגות". היא מרעיפה שבחים וחולקת מחמאות למנסור עבאס אבל פוסלת ישיבה עם המשותפת ולמרות שאומרת כי "אנחנו צריכים לחבק אותו" היא גם מבהירה: "גם בכנסת הנוכחית היו הצבעות קונקרטיות שהליכוד תיאם עם המשותפת וגם אנחנו תיאמנו עם המשותפת הצבעות אבל אנחנו לא נשב בקואליציה עם המשותפת". על בן גביר: "לא הייתי רוצה שהוא ישב סביב שולחן הממשלה בה יחליט האם הילד שלי יכנס למבצע בעזה כי אני לא סומכת עליו ובשביל כותרת בעיתון הוא יהיה מוכן לסכן חיי אדם". לשאלה מדוע מעדיפה את עבאס על פניו היא משיבה כי "בן גביר הוא אדם קיצוני ועבאס הוא אדם מתון".
ייסדת את מטה המאבק בעושק הקשישים, על ידי חברות טלמרקטינג שמוציאות במרמה פרטי אשראי מאלפי אנשים, ואז מנשלות אותם מרכושם. עושה רושם שהנושא הזה עודנו בוער בך.
"צריך לתת הזדמנות לאנשים בגילאי 60 שמאוד רוצים להמשיך לעבוד ושהם בשיא של הניסיון ובידע שלהם. זו הזדמנות לשני הצדדים להרוויח: גם הפרט וגם המדינה. לצערי, במדינת ישראל יש אפליה מאוד קשה ומכוונת כלפי אנשים מבוגרים והם לא מצליחים למצוא מקום עבודה ואנחנו פוגעים בהם ופוגעים בעצמנו. אנחנו רוצים להכניס אותם למערכת החינוך למי שזה מתאים לו ובכך לתת מענה לאנשים מבוגרים שרוצים להמשיך להיות במעגל העבודה והתעסוקה. זה גם רווח למדינה כי חסר כוח אדם איכותי וטוב במערכת החינוך שלנו וזו דרך להביא הרבה מאוד אנשים עם המון ידע וניסיון".
זה גם דורש הכלה וסובלנות מצד המעסיק שמחפש כוח עבודה צעיר.
"כל מצטרף בגיל הזה הוא עולם ומלואו ולכן מה שיקרה במוקד החדש שלנו הוא שכל מי שיפנה אליו הפעילים יבינו מאיזה אזור הוא בארץ ומה הוא מחפש וככה נפנה אותו לגורם הרלוונטי ברשות המקומית ושם יעשו לו ראיון עבודה ויבדקו האם הוא מתאים לתפקיד הזה או לא. יש כל מיני תפקידים בבתי ספר ובעיקר עובדי הוראה ובמידה והוא ימצא מתאים הוא יקבל הכשרה ממשרד החינוך שאנחנו מממנים יחד עם משרד החינוך. אני מאמינה שזה יוכל להביא אנשים ממגוון של רקעים ידע וניסיון ויכולת להעשיר את איכות ההוראה ולשפר את המערכת".
יו"ר העבודה, מירב מיכאלי לא חוסכת שבטה מיו"ר מפלגתך ורה"מ לפיד, נדמה שהיא מתמרדת וגורמת לזעזועים בתוך הגוש.  
"גוש השינוי פחות מתאפיין כמו הגוש הנגדי, שם כולם עושים מה שנתניהו אומר ועל פיו יישק דבר. אצלנו אין מלאכים. כולנו טוענים לכתר וכולנו רוצים לבוא ולהציע את מרכולתם ולשכנע את הציבור בצדקת דרכנו".
אבל ערב בחירות זה לא קצת רגיש? כל ירי בחלל הסגור עלול לגרום לנגמ"ש להתלקח.
"אנחנו חושבים שלגוש השינוי אין מה להרוויח מריצה נפרדת של המפלגות. נניח שהתרחיש האופטימי שלו מייחלת מיכאלי מתממש ומרצ והעבודה ירוצו כל אחת בצורה עצמאית. אז במקום שירוצו במפלגה אחת ויקבלו שמונה מנדטים הם ירוצו בנפרד וכל אחת תביא למשל 5 מנדטים שזה תרחיש אופטימי והם יהיו ביחד 10 מנדטים. כל המשחק הזה של עשרה או שמונה מנדטים כל זה משחק בתוך הגוש. כי הגיוני שיותר אנשים יצביעו לגנץ ויש עתיד או לאחת המפלגות האלה. אלה האלטרנטיבות כי מרצ והעבודה לא לוקחות קולות מגוש הימין ולכן אין לנו הרבה מה להרוויח ברמה הגושית וזה משחק בתוך הגוש. לעומת זאת עם אחת המפלגות או אפילו שתיהן תיפולנה מתחת לאחוז החסימה - הגוש סיים את סיכוייו להרכיב את הממשלה וזה יהיה נזק גדול מאוד גדול. זה לא סוד ואנחנו רואים שהסקרים לא מחמיאים להם. הפניה שלנו לאיחוד נעשה מתוך דאגה כנה ואין לנו שום עניין לקחת קולות ממפלגת העבודה. למעשה רה"מ לפיד מתוקף היכולת שלו להרכיב ממשלה ביום שאחרי - הציע למפלגות הללו שריונים בתוך מפלגת יש עתיד על  חשבון נציגים שלנו שידחקו מחוץ לרשימה. אנחנו לא מנסים למקסם את הקולות למפלגה שלנו ולא מסתכלים על הדברים בראייה צרה. זה בא ממקום מאוד ענייני להקים מנגנון שיאפשר לנו להקים את הממשלה הבאה".
תישענו על המשותפת?
"אנחנו לא נשב עם המשותפת באותה קואליציה. גם בכנסת הנוכחית היו הצבעות קונקרטיות שהליכוד תיאם עם המשותפת וגם אנחנו תיאמנו עם המשותפת הצבעות. אנחנו לא מעוניינים לשבת בקואליציה עם המשותפת משום שהם לא מכירים ברעיון של מדינה יהודית ודמוקרטית. אני חושבת שבמבצע האחרון לי באופן אישי מאוד כאב לראות את ההתנהלות של אחמד טיבי שמפרסם תמונות קשות של ילדים שכביכול נרצחו ומאשים את חיילי צה"ל - כאשר מדובר בכלל בתאונת שיגור של הג'יהאד האיסלמי. צרם לי גם כשאיימן עודה קרא לא להתגייס למשטרה. אני כן אומרת שנמשיך לדאוג לאינטרסים והצרכים של הערבים שחיים במדינה הזאת כי הם חיים איתנו והם חלק מהמדינה ואנחנו צריכים לצמצמם את הפערים החברתיים וזה אינטרס של כולנו. אבל אני לא יכולה לומר שניצור מחנה רחב עם רשימה קיצונית כמו המשותפת"
למה את לא מקבלת את החזרה בתשובה של בן גביר? אולי להיפך, כן נכון לעודד אותו ואנשים כמותו שילכו בעקבותיו ויסורו מדרכו של כהנא?
"אני לא מאמינה לו. בן גביר רק בחודשים האחרונים קרא לשחרר את הרוצחים הנתעבים שרצחו את המשפחה בדומא. משפחה תמימה שישנה בלילה את שנתה והשליכו בקבוק תבערה לתוך הבית ושרפו אנשים שלא עשו לאף אחד דבר כולל ילד בן שנתיים ובן גביר קורא לשחרר את האנשים האלה. את התמונה של גולדשטיין הוא הוריד מהקיר רק במערכות הבחירות האחרונות כי הוא הבין שזה עלול להיתפס לא טוב. זה בן אדם שהורשע בתמיכה בארגון טרור ובן אדם שהמעשים האלימים שלו היו חלק מההסתה הקשה שהובילה לרצח רבין ובן גביר זה בן אדם ששלף נשק על סדרן בחניון. אז אני לא הייתי רוצה שהוא ישב סביב שולחן הממשלה ויחליט האם הילד שלי יכנס למבצע בעזה כי אני לא סומכת עליו והוא קיצוני ובשביל כותרת בעיתון יהיה מוכן לסכן חיי אדם".
 
מנסור עבאס טוב ממנו?
"אני חושבת שעבאס הוא מנהיג אמיץ ומתון מאוד שהוכיח עצמו בענק. הוא מנהיג ערבי שתומך בחיילי צה"ל בזמן מבצע צבאי. מנהיג שמדבר לא על מדינה פלסטינית אלא על כיתות לימוד וגנים לציבור הערבי וזה מנהיג שבאמת רוצה לחיות בשלום עם המדינה הזאת. אנחנו צריכים לחבק אותו ולא סתם נתניהו הציע לעבאס שותפות והצעות מאוד אטרקטיביות כי הוא גילה בו פוטנציאל גדול. אני חושבת שבאמת זכיתי לעבוד עם מנהיג כל כך ערכי שמנפץ את כל המסוכמות. לא צריכים להסתכל אם הוא ערבי או יהודי אלא האם הוא קיצוני או מתון. בן גביר הוא אדם קיצוני ועבאס הוא אדם מתון".
מה דעתך על השותף שלכם ליברמן ועל ההתבטאויות האחרונות שלו על הנציגים החרדים ועל נתניהו, זה לא גורם לכם נזק תדמיתי?
"אני לא אוהבת את זה. קודם ההשוואה לגבלס לא במקומה ואי אפשר להשוות שום דבר למעשים הנוראים האלה. בעיני זו אמירה מתלהמת ומוטב שלא תיאמר. באשר לאמירות שלו כלפי הציבור החרדי – אני חושבת שזה אינטרס שלנו כמדינה לקדם כלכלית וחברתית את הציבור החרדי. אני רוצה שתהיה הזדמנות לחרדים להשכלה ולתעסוקה ולפרנסה טובה כי יש לנו אחריות על כל ילד שנולד בישראל בין הוא ערבי או יהודי ואנחנו לא צריכים להסיר את האחריות מהציבור הזה ועלינו לדאוג לכולם באופן שוויוני. לכן העדר נוכחות של חרדים בקואליציה שלנו הפריע לי וזה דבר לא נכון ומצער כי הם עשרה אחוז מהאוכלוסייה. אין שום דבר מתלהם בלהזמין לימודי ליבה כי זה אינטרס של כולנו כדי שנדע אנגלית ומתמטיקה. זה לא ממקום של שנאה אלא ממקום שלא אהבה ודאגה לכולם".
יש עתיד היא מפלגה דמוקרטית? הרי אין פריימריז במפלגה
אף שיטה אינה מושלמת ואני מעדיפה אתך השיטה הזו כי אני חושבת שאלטרנטיבה של פריימריז וחברות מסחריות שמשתלטות על מרכזי מפלגות ומפעילות עליך לוביסטים שאתה צריך להתחייב להם והם יערפו את ראשך אם לא תרצה אותם – אין לה מקום ושזה תהליך מאוד מסוכן. אני יושבת במשרד לשוויון חברתי ומשוחררת משיקולים כלכליים וחושבת אך ורק על טובת המדינה בצורה מזוקקת ואני לא מחויבת לקבוצות לחץ כאלה ואחרות. בשיטה הזו שאין פריימריז פנימיים אנחנו לא צריכים להתערות כל הזמן אחד בתוך השני ולכן אתה רואה ביש עתיד עבודת צוות נהדרת בזכות שמצאנו את האיזון הנכון כי השיטה הזו טובה בהרבה".
 
השרה שקד, חברתך לקואליציה אומרת טעיתי, אני עכשיו חוזרת הביתה לימין. היא בעצם מודה שהישיבה אתכם היתה טעות.
"אני אומרת לאיילת שאני אוהבת אותה ואני הערכתי את העבודה שלה מאוד ושאנחנו באות מתפיסות עולם שונות האחת מהשנייה ואני עדיין מצאתי איתה מחנה משותף וגדול. אני מאחלת לה ולי שעוד נפעל ביחד בממשלה כל אחת עם המטען הערכי שלה ושביחד נמצא שוב את הדברים המשותפים לטובת המדינה. אני מאוד מעריכה אותה למרות שאנו באות מאסכולות שונות".  
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    לא עשת כלום
    טלי 09/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את שרה בשביל לקבל שכר בחינם.את לא עושה כלום למען האזרחים הוותיקים.את מחפשת כותרות וצילום לתקשורת על גביי האזרחים הוותקים את מיותרת בכנסת
    סגור
  • 5.
    כל מילה (ל"ת)
    ליאור 09/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    נשמע כמו השמצה מזעזעת. את לא מתביישת? (ל"ת)
    שכל ישר 09/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    פטריוט אמיתי........
    אילנה שניאור 09/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הלואי שכל חברי הכנסת וחברים הממשלה היו אוהבי הארץ והאדם כמו בן גביר, שבא ממשפחה הציונית והערכית של פעם כשאזרחי המדינה היו כאן מאהבת ארץ והאדם , מהתקופה של מדינה צעירה , ואזרחים מנומסים וטובים , ללא שנאה וחרמות , ובטח ללא התנשאות כמו למשל "הגביר"החלול יאיר היהיר !!!
    סגור
  • 2.
    רק בן דביר יכול (ל"ת)
    ששון 09/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    שופר של השמאל (ל"ת)
    ממשלה מחורבנט 09/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור