בחירות 2022

האם היועמ"שית מצויה בניגוד עניינים בפרשת מינוי מזוז?

חבר הכנסת קרעי פנה לנשיאת בית המשפט העליון וביקש להחליף את השופטת רות רונן בהרכב העתירה העוסקת במני מזוז. קרעי מזהיר: "חשד לניגוד עניינים לאור קשריה עם היועמ"שית"
דוד זולדן |  1
מני מזוז, גלי מיארה בהרב ושלמה קרעי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, תומר יעקובסון, פייסבוק/ שלמה קרעי)
ח"כ שלמה קרעי מהליכוד פנה לנשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, בבקשה כי תחליף את השופטת רות רונן בהרכב הדן בעתירה נגד מינויו של מני מזוז. בקשתו של קרעי מגיעה בעקבות הפרסום בעיתון גלובס כי על פי החשד היועמ"שית היא חברה של רות רונן ולמרות זאת לא פסלה עצמה מלדון בתיק ואף לא נתנה "גילוי נאות" לצדדים בפתח ההליך, בגין הקשר שלא היה גלוי וידוע לארגון שהגיש את העתירה.
במכתבו ציין ח"כ קרעי כי "אומנם, היועצת המשפטית לממשלה לא הייתה צד להליך באופן אישי, אלא ברמה המוסדית כמי שמייצגת את ראש הממשלה ואת הממשלה, אך בעניין ספציפי זה, העתירה תקפה את עמדתה המשפטית של היועמ"שית שאישרה את מינוי מזוז, וברור לכל כי יוקרתה ומעמדה המקצועי נמצאים על כף המאזניים".
"האם באמת ניתן לחלק בין צד להליך באופן אישי לבין צד להליך ברמה המוסדית בנסיבות אלו? האם שופטת מוערכת ככל שתהא, מסוגלת לנתק את עצמה לחלוטין משיקולי החברות, כאשר היא מודעת למשמעות שתינתן למילותיה והחלטותיה על כבודה של חברתה, שהיא צד להליך נוכח הוויכוח הציבורי הגדול שמתנהל? העתירה הנ"ל נמצאת בלב השיח הציבורי ועל כן חייבת להתברר ולהיראות כנקייה לחלוטין מכל שיקול זר", הוסיף קרעי. 
כזכור, בדיון בעתירה של ארגון "לביא" נגד מינויו של מזוז לתפקיד על ידי ממשלת מעבר, רמזו שופטי בג"ץ למדינה לשקול לבטל את מינויו של מזוז למשך שמונה שנים, והפכו אותו למינוי זמני לצורך מינוי הרמטכ"ל הבא בלבד. במהלך הדיון ביקרו שופטי בג"ץ את נציגי הפרקליטות בשאלה מדוע מונה מזוז למשך שמונה שנים. אנשי הפרקליטות טענו כי זה נועד לאפשר ליו"ר הוועדה לשמור על עצמאותו מול הממשלה.
היועמ"שית עו"ד גלי בהרב מיארה דחתה את הצעת השופטים למרות שהעתירה היא נגד החלטת הממשלה. נכון לעכשיו היא מסרבת להצעה, מבלי שהתייעצה עם ראש הממשלה יאיר לפיד, ובלי שהסוגיה הרגישה תובא לידיעת חברי הממשלה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בהרב מיארה מתגלית כיועמ"שית פוליטית ומושחתת
    חנה 09/2022/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אף יותר מקודמיה ותוך זמן קצר מתחילת תפקידה.
    סגור