בחירות 2022

איילת שקד ויועז הנדל כבר לא: זו הסיבה לפרידה

איילת שקד ויועז הנדל מפרקים את השותפות של לבחירות הקרובות. שני השרים רבים על הסיבה לפירוק ומאשימים זה את זו
מערכת ice | 
איילת שקד ויועז הנדל (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
פחות מחודשיים לאחר שהוקמה וארבעה ימים לפני שנסגרות הרשימות לכנסת הרשימה "הרוח הציונית" של שרת הפנים איילת שקד ושר התקשורת יועז הנדל מתפרקת. השניים רבים על "הקרדיט" בהחלטה על הפירוק. בעוד ששר התקשורת עדכן את פעיליו כי הוא "לא יכול להשלים עם האפשרות שהרוח הציונית תעניק לנתניהו ממשלה צרה", שרת הפנים הצהירה כי "אני זו שהחלטתי להיפרד מהנדל, אך הוא בחר לחרוג מהסיכום ולהקים את ההודעה המשותפת".

מצידו של הנדל הסיבה לפירוק הרשימה טמונה באפשרות ששקד תעניק לבנימין נתניהו והליכוד ממשלה צרה דבר שהוא אינו מוכן לקבל אך כתב לתומכיו כי "התרשמתי שהיא לא איתי בעניין זה" ואף הוסיף עקיצה "אני מתכוון להמשיך להוביל את הרוח הציונית כמפלגה היחידה שמייצגת את הימין הנורמלי".
 
לעומתו, שקד הציגה גרסה שונה לפירוק השותפות. לטענתה, ההחלטה על הפירוק היא שלה בלבד, אך היא ביקשה מהנדל שימתין עם ההודעה הרשמית כדי שתצא הודעה משותפת, אך הוא החליט לפעול על דעת עצמו – "הנדל בחר באופן לא ממלכתי ולא ערכי לחרוג מהסיכום ולפעול בדרכים שלא מכבדות את אף אחד מהצדדים".
 
שקד והנדל שחברו יחדיו לרוח הציונית רק בחודש יולי האחרון נולד כשיתוף פעולה על מנת להקים רשימה ימנית וזאת לאחר ששניהם לא הצליחו למצוא בית פוליטי באחת המפלגות הקיימות. בעוד שקד הנהיגה את "ימינה" אחרי פרישת ראש הממשלה החליפי, נפתלי בנט, אך ללא שותפים, שר התקשורת הוצא מרשימתו של גדעון סער לאחר שחבר לבני גנץ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה