דיגיטל וטק

אחרי מיקרוסופט: גם HP מדווחת על מתקפת סייבר רוסית

חברת HP דיווחה כי מערכות הדואר האלקטרוני שלה נפרצו על ידי קבוצת האקרים מרוסיה, זאת לאחר שחברת מיקרוספוט חוותה בדיוק את אותה תקיפת סייבר לאחרונה
מערכת ice | 
מיקרוסופט פותחת חזית עם רוסיה (צילום shutterstock)
חברת HP דיווחה היום (חמישי) כי מערכות הדואר האלקטרוני שלה נפרצו על ידי קבוצת האקרים מרוסיה, זאת לאחר שחברת מיקרוספוט חוותה בדיוק את אותה תקיפת סייבר לאחרונה. החברה חשפה זאת בהגשת ניירות ערך לבורסה שבניו יורק.
לטענת החברה, המתקפה התרחשה בשבוע שעבר ופגעה רק באחוז קטן מתייבות הדוא"ל של עובדים מהחברה. בדיווח שלה לבורסה נכתב כי "החברה, בסיוע מומחי אבטחת סייבר חיצוניים, הפעילה מיד תהליך תגובה כדי לחקור, להכיל ולתקן את האירוע, תוך מיגור הפעילות".
לטענת החברה, החשד הוא כי מי שעומדת מאחורי מתקפת הסייבר הזו היא קבוצת הארים מרוסיה בשם "סופת שלגים של חצות", שהייתה כאמור אחראית גם על מתקפת הסייבר שהתרחשה נגד מיקרוסופט. לטענת מומחי ביטחון אמריקאים, יש לאותה קבוצה קשרים לביון הרוסי. אותה קבוצה צברה מוניטין של אחת מקבוצות הסייבר המתקדמות ביותר בעולם. 
ההאקרים השתמשו בתוכנה פגומה מתוצרת חברת הטכנולוגיה האמריקאית SolarWinds כדי לפרוץ למספר סוכנויות ממשלתיות בארה"ב גם בשנת 2020, זאת כדי לקרוא מיילים בין בכירים בסוכנות, כך טענו גורמים אמריקאים. 
בשנים שחלפו מאז, קבוצת הפריצה הרוסית המשיכה להשתמש בספקי תוכנה כדי לנסות לחדור לסוכנויות ממשלתיות בארה"ב ואירופה, זאת כחלק ממסע לאיסוף מודיעין ארוך טווח לשירות הקרמלין ופוטין, כך על פי מומחים שעוקבים אחר ההאקרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה