דיגיטל וטק

גוגל צריכה לדאוג? הסטארטאפ החדש שג'ף בזוס ואנבידיה השקיעו בו

Perplexity, מנוע החיפוש מבוסס בינה מלאכותית ששואף להשפיע על האופן שבו אנשים מוצאים מידע באינטרנט ונחשב לאיום הגדול ביותר על גוגל, זוכה כעת להשקעה משחקים גדולים בשוק כמו ג'ף בזוס, אנבידיה ועוד
מערכת ice | 
ג'נסן הואנג, ג'ף בזוס (צילום shutterstock)
מנוע החיפוש Perplexity, משלב בתוכו טכנולוגיית בינה מלאכותית והוא שואף להשפיע על הצורה שבה משתמשים מחפשים מידע ברחבי הרשת. נכון לעכשיו הוא נחשב לאיום הגדול ביותר על גוגל. כעת הוא זוכה לרוח גבית משמעותית עם השקעות בשווי 100 מיליון דולר משמות גדולים בתעשייה כמו ג'ף בזוס וענקית השבבים אנבידיה.
לא מדובר בחברה הראשונה שמנסה לערער על מעמדה היציב והדומיננטי של גוגל, אפילו מיקרוסופט, נאבקה במשך שנים כדי לעקור את נתח השוק של החברה בכ-90% בחיפוש מקוון.
אי ספק כי הסטארט-אפ הצעיר, חושש מנתח השוק העצום שגוגל, מחזיקה בכל הנוגע לחיפוש מקוון, אבל הוא לא מתכוון להתחרות עמה באופן ישיר, אלא במקום זאת, מייסדיה החברה שואפים לספק נתיב ישיר לדברים שאנשים רוצים למצוא על ידי שימוש בבינה מלאכותית.
על ידי כך במקום לספק קישורים לאתרי אינטרנט, Perplexity רוצה לקחת את החיפוש המקוון לכיוון חדש, המופעל על ידי AI גנרטיבי, וכפי שאמר מנכ"ל החברה: "אם אתה יכול לענות ישירות על השאלה של מישהו, אף אחד לא צריך את 10 הקישורים הכחולים האלה."
נכון לעכשיו, יש לחברה פחות מ-40 עובדים, אבל "מנוע התשובות" שלהם הראה מספיק פוטנציאל בשלב תחילתו כדי למשוך השקעות משמעותיות משחקים גדולים בשוק כמו: 74 מיליון דולר מג'ף בזוס, עוד כמה מיליונים מאנבידיה ועוד מה שהעניק לחברה שווי שוק של 520 מיליון דולר.
נראה ש-Perplexity אינם חיים באשליות לגבי גודל המשימה העומדת בפניהם להשיג דריסת רגל משמעותית בשוק שלהם. ובכל זאת, עם עליית הבינה המלאכותית, הם ממצבים את עצמם כדי ליהנות מההתקדמות שלה. ל-Perplexity היו 53 מיליון ביקורים באתר ובאפליקציות לנייד שלה נכון לנובמבר 2023, לעומת 2.2 מיליון כשהשירותים שלה הושקו בדצמבר של שנת 2022, כשנתוני המשתמשים שלה עולים, החברה שואפת לצמצם את העלויות שלה בעוד שהיא לא פוסלת את הכנסת הפרסום בשלב כלשהו קדימה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה