דיגיטל וטק

מיקרוסופט עושה טעות? זה הצעד שעלול לגרום לה לאבד מיליוני לקוחות

ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט, מתכננת בשנת 2025, להפסיק את התמיכה במערכת ההפעלה הפופולארית שלה ה- Windows 10. מחקר חדש חושף כי המהלך עשוי לגרום לנזק סביבתי עצום ולגרום לחברה לאבד מיליוני לקוחות 
מערכת ice |  1
מיקרוסופט (צילום unsplash, Magma Images)
מערכת ההפעלה Windows 10, הושקה על ידי מיקרוסופט, בשנת 2015, לאחרונה, החברה הכריזה כי היא מתכננת להפסיק את התמיכה במערכת ההפעלה באוקטובר שנת 2025. דו"ח חדש חושף כי להחלטה הזו עלולה להיות השלכות מרחיקות לכת.
לפי דו"ח של Canalys Research, המהלך עלול לגרום לחברה לאבד מיליוני לקוחות ואף עלול להביא לגדילה בפסולת האלקטרונית העולמית כאשר קרוב ל-240 מיליון מחשבים, יהיו בסכנת השבתה. על פי המחקר, הפסולת האלקטרונית הנוצרת ממחשבים אלה מוערכת בכ-480 מיליון ק"ג, שווה ערך למשקל של 320,000 מכוניות.
בעוד שמחשבים רבים יכולים להישאר פונקציונליים במשך שנים מעבר לסיום התמיכה במערכת ההפעלה, הסקר, העלה חששות לגבי הביקוש הנמוך הפוטנציאלי למכשירים חסרי עדכוני אבטחה. מיקרוסופט מתכננת להציע עדכוני אבטחה עבור מכשירי Windows 10 עד אוקטובר 2028, עם עלות שנתית לא ידועה.
עם זאת, אם מבנה התמחור עוקב אחר מגמות העבר, המעבר למחשבים חדשים יותר עשוי להיות חסכוני יותר, מה שיוביל לזריקה של מספר גבוה יותר של מחשבים ישנים. מיקרוסופט שואפת להפסיק את התמיכה ב-Windows 10, עד אוקטובר 2025, מה שיגרום לעלייה אפשרית בפסולת אלקטרונית.
מערכת ההפעלה Windows 11, שצפוי לכלול גם טכנולוגיית בינה מלאכותית מתקדמת, עשוי להחיות מחדש את שוק המחשבים. מיקרוסופט, לא הגיבה לבקשות להערות על ההשפעה הסביבתית של סילוק מכשירים שאינם תואמים ל-Windows 11.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פסולות
    אלון 12/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את המחשבים בבית לא מעניין עדכוני אבטחת מי אף אחד לא יזרוק את המחשב הביתי שלו כי אין לו עדכוני אבטחת מידע וחברות הייטק שמחזיקות את רוב חשבי חלונות בשוק כל שלוש שנים מחליפים מחשבים ניידים אז לא יודע על איזו פסולות מדובר
    סגור