דיגיטל וטק

24% מהגיימרים בישראל מבלים בפורטנייט: "הענף צומח בקצב מסחרר"

על פי הדו"ח השנתי של חברת באפ טכנולוגיות, משתמשי Valorant בילו קרוב ל-25 מיליון שעות במשחק בשנה האחרונה. הפלטפורמה המבוססת על תוכנית נאמנות, מטרתה לתגמל את משתמשי הפלטפורמה באמצעות הענקת נקודות נאמנות. "הענף גם מוכיח כל שנה מחדש את כוחו בעולם הבידור עם סרטים, סדרות וספרים"
מערכת ice | 
פורטנייט (צילום shutterstock)
חברת באפ טכנולוגיות, שפיתחה ומתפעלת פלטפורמת מועדון לקוחות לגיימרים ברחבי העולם, מפרסמת דו"ח שנתי החושף נתונים על הרגלי המשחק של המשתמשים שלה. הדו"ח בוצע בקרב כ-13 מיליון משתמשים ברחבי העולם. בדו"ח נמצא כי מתוך 20 משחקים בהם הפלטפורמה תומכת, המשחק הכי פופולארי בקרב משתמשיה בעולם הוא Valorant.
משתמשי הפלטפורמה בילו קרוב ל-25 מיליון שעות במשחק בשנה האחרונה. במקום השני, הגיע המשחק League of Legends (LOL) בו בילו מעל ל-10 מיליון שעות במשחק בשנה האחרונה, ומיד אחריו פורטנייט (Fortnite). חשוב לקחת בחשבון שרוב השחקנים משחקים במספר משחקים במקביל. בארץ פופולאריות המשחקים קצת שונה, מ-190 אלף המשתמשים הקיימים בארץ, מעל 25% מעדיפים לשחק ב-Valorant, ואך במקום השני נמצא פורטנייט (24%), ו- LOL דווקא נמצא במקום החמישי עם 5%. 
הפלטפורמה של באפ, המבוססת על תוכנית נאמנות, מטרתה לתגמל את משתמשי הפלטפורמה באמצעות הענקת נקודות נאמנות עבור הישגיהם ומשך השימוש במשחקי וידאו תוך שימוש בפלטפורמה. את אותן נקודות המשתמשים יכולים לאחר מכן להמיר במרקט פלייס של החברה תמורת פריטים הקשורים למשחקים עצמם או עבור מוצרי צריכה שונים (מקלדות, כרטיסי מתנה, הזמנת פיצה ועוד). על פי הדו"ח של החברה עולה כי הפריט הכי פופולארי במרקט פלייס שלהם הוא כרטיס מתנה מיוחד עם קודי גישה של Riot למשחקים LOL ו-Valorant. 

עילי דה-בר (צילום: אילן ספרא)
בנוסף, השנה החברה הוסיפה מספר פיצ'רים חדשים למרקטפלייס שאפשרה למשתמשים להמיר את נקודותיהם תמורת מטרות חברתיות כמו הצלת צבי-ים, נטיעות עצים, הגנה על ריף אלמוגים וכו', על פי הנתונים של באפ נקנו קרוב ל-25 אלף "מוצרים" בקטגוריה זו, ששווה לכ-5,000 צבי-ים שניצלו, כ-8,000 עצים שנשתלו, וכ-1,970 ק"ג של אשפה שנוקתה מחופים. 
 
"ענף הגיימינג צומח כל שנה בקצב מסחרר בין אם במשחקים חדשים המושקים כל שנה או בכמות השחקנים שעולה בצורה אקספוננציאלית משנה לשנה", אומר עילי דה-בר, מנכ"ל באפ טכנולוגיות. כמו כן, ענף זה מוכיח כל שנה מחדש את כוחו בעולם הבידור עם סרטים, סדרות וספרים המבוססים על משחקים שונים. אנחנו שמחים להיות במרכז ענף זה ולהעניק למשתמשים שלנו חוויית משחק ייחודית המאפשרת להם, מעבר להנאה מהמשחק, להרוויח ולהגיע להישגים טובים יותר במשחקים". 
 
תחום הגיימינג הינו אחד הצומחים בשנים האחרונות.  מחקר של חברות Newzoo PC and Console Gaming לשנת 2023, מגלה כי סך ההכנסות העולמיות בענף הגיימינג בשנת 2023 הן כ-184 מיליארד דולר. כמות השחקנים בקונסולות בעולם עומד על 629 מיליון, ולעומת זאת, כמות השחקנים ב-PC עומד על כמעט מיליארד שחקנים. בנוסף עולה מאותו דוח כי הפער המגדרי בין נשים וגברים לא כזה עמוק כמו שחושבים- כיום 46% מהשחקנים בעולם הן נשים, ו-53% גברים (1% הן שחקנים אשר אינם מגדירים את עצמם מגדרית). 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה