דיגיטל וטק

מטא בצרות: סרטון ההסתה שפורסם בפייסבוק וצבר 2 מיליון צפיות

במסגרת דיון בכנסת על הפצת תכנים מזויפים על רקע המלחמה עם חמאס יצרה מבוכה רבה בקרב בכירי מטא, לאחר שהוצג סרטון שפורסם בפייסבוק אשר מעודד את ערבי ישראל לפעול נגד ישראל 
מערכת ice | 
מארק צוקרברג (צילום shutterstock, unsplash)
במסגרת דיון בוועדת המשנה בנושא בינה מלאכותית וטכנולוגיות מתקדמות אשר נוהל על ידי חברת הכנסת אורית פרקש הכהן, נציגי ענקית הטכנולוגיה מטא, עומתו עם סרטון שהסטה שעלה בפייסבוק ונכון לעכשיו, צבר כבר יותר מ-2 מיליון צפיות. הדיון הפך למביך כאשר נציגי מטא ענו כי הם כלל לא מודעים לקיומו של הסרטון.
הסרטון, אשר הועלה ב-15 באוקטובר, על ידי +AJ - זרוע הסושיאל של ערוץ אל ג'זירה הקטרי הוצג בדיון על ידי העיתונאי דרור גלוברמן. בסרטון, נראה משפיען מהעולם הערבי אשר קורא באופן ברור לאזרחי ישראל ותושבי הגדה להרים נשק נגד ישראל, ועדיין מופץ בפלטפורמות השונות של מטא וכן ב-X (טוויטר לשעבר) של אילון מאסק.
מרבית הדיון התעסק בדרך שבה ניתן לנצל את הבינה המלאכותית על מנת לייצר תמונות מזוייפות שלא לאחר מכן מקבלות חשיפה ברשתות החברתית ומציגות אירועים שלא התרחשו ומציאות שגויה.
לאחר הצגת הסרטון פנתה ח"כ פרקש-הכהן לנציגי מטא בדיון ושאלה: "עשיתם משהו בנידון? למה הנושא לא מטופל? לקרוא לערביי ישראל לרצח נמצא יום יום בפלטפורמות, למה זה עדיין שם?". כשנציג מטא הודה שאינו מכיר את הסרטון, ענתה פרקש כי: "אם מישהו ברמתך לא מכיר את האירוע - זו גם תקלה חמורה".
גלוברמן אמר: "הנושא הוא לא הסרטון הספציפי הזה, הסיפור הוא שאנחנו כמדינת ישראל לא שולטים בזה. אין לנו את השקיפות לגבי ההחלטות של פייסבוק לגבי מה הם מסירים ומה הם לא מסירים. לנו כמדינה אין מנגנון שיכול לפקח ולקבל תשובות לגבי התוכן שמשותף ברשתות החברתיות".
 
ד"ר תהילה שוורץ אלטשולר מהמכון הישראלי לדמוקרטיה הזהירה מפני היכולות של גורמים עוינים להפיץ תמונות מזויפות כאירועי חדשות. היא ציינה כי בעוד שבארה"ב ובאירופה קיימת או מקודמת חקיקה ותקנות שנועדו לסייע לממשלות לנטר מידע לא נכון ולדרוש ממפעילות הפלטפורמות החברתיות להסיר פרסומים כאלו - בישראל אין בכלל דיון על אסדרה כזו.
נציגי ענקיות הטכנולוגיה, טענו במסגרת הדיון כי הן מפתחות אמצעים אשר מאפשרים לזהות תמונות שנוצרו על ידי בינה מלאכותית. כמו כן, נציגת גוגל שהשתתפה בדיון טענה שחיפוש תמונה בגוגל מאפשר לקבל עליה מידע שמסייע להבין אם היא אמיתית או נוצרה בעזרת מחשב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה