דיגיטל וטק

מדאיג: "המלחמה לא בולמת עבריינים פיננסיים מביצוע פשעים מתוחכמים"

על רקע התרחשויות נפוצות של תופעות הונאה ומרמה במיוחד בתקופה הנוכחית, מנכ"ל חברת "מיה אנליטיקס", ד"ר דניאל דור, קורא לפתרון הבעיה: "לבנות תוכנית לזיהוי אירועי הונאות ומעילות בתוך הארגון"

מערכת ice | 
ד"ר דניאל דור (צילום יח"צ)
לאחרונה, נחשף כי היחידה לחקירות הונאה במשטרה עיכבה לחקירה בעל חברה המספקת ציוד טקטי בחשד להונאה בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים מכספי תרומות לחיילים.
מנכ"ל חברת "מיה אנליטיקס", ד"ר דניאל דור, התייחס לאותה תופעה ואמר: "גם בעת הזו עבריינים פיננסיים לא בוחלים באמצעים, ותקופת חוסר הוודאות המורכבת הקיימת בימים אלה, מהווה עבורם קרקע פורייה לביצוע פשעים מתוחכמים".
בהמשך לכך, ציין ד"ר דור כי יש לפעול אחרת על מנת להבטיח כי מקרים אלו לא יקרו שוב: "אני ממליץ לכל הסקטורים, גם אלה שהשקיעו משאבים רבים באבטחת מידע, לבנות תוכנית לזיהוי אירועי הונאות ומעילות בתוך הארגון".

 
ע"פ דו"ח הרשות למלחמה בהלבנת הון שפורסם לאחרונה, היקף הפעילות ה'בלתי רגילה' שהתקבלה בחמש השנים האחרונות, הוכפלה מ-90 אלף פעולות שבוצעו בשנת 2017 לכ-180 אלף בשנת 2022.
הסיבה להכפלה זו נובעת מההתפתחות הטכנולוגית שחלה בשנים אלה, וכיום אתרי אינטרנט, הודעות SMS, דוא"ל, טכנולוגיות לעיוות קול/תמונה, נחשבות לפלטפורמות המרכזיות בהן מבוצעות הונאות. בין פעולות המרמה השונות, ניתן לזהות התחזות וגניבת זהות, זיוף כסף, מסמכים ותעודות, הונאה ומרמה כלפי המדינה ועוד.   
לאור כל אלו, ד"ר דור טוען כי אותה פעולה מסוכנת ביותר: "ההשפעה שלהן עשויה להיות הרסנית הן כלכלית והן פסיכולוגית, במיוחד כאשר מדובר על הונאות המנצלות תקופות קשות, כמו המציאות שאנו מצויים בה החל משעות הבוקר של ה-7.10.23".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה