דיגיטל וטק

עוקץ ההובלות נחשף: איימו לברוח עם הסחורה - וסחטו את הלקוחות

ישראלי המתגורר בברוקלין מואשם שהפעיל חברות תחת שמות שונים, במסגרתן הונה 800 קורבנות ועשק אותם ביותר מ-3 מיליון דולר. בתחילה הציעו תעריפים זולים, אלא שאחרי שהרהיטים היו על המשאית, המובילים העלו את המחיר והחזיקו את החפצים כבני ערובה. העונש בניו יורק: עד 20 שנות מאסר. התובע הכללי: "התנהלות מתועבת"
מערכת ice |  1
מעבר דירה, הובלות (צילום גיא אסייג, יוסי זמיר פלאש 90)
חברת הובלות של ישראלי המתגורר בברוקלין מואשמת בכך שהונתה מאות לקוחות וסחטה מהם כסף, כך לפי האשמת התובעים הפדרליים של מדינת ניו יורק. על פי דיווח של ג'סי מקינלי מהניו יורק טיימס, בית משפט במחוז המזרחי של המדינה הרשיע את כריסטי מק ואנדרה פרינס, בני 34 ו-45, בהתאמה, באשמת מעורבות בהונאה. מק ופרינס הועסקו בחברות הובלות שהיו שייכות ליעקב מורוז. על פי החשד, השלושה הונו 800 קורבנות בין 2017 ל-2020 וגזלו מהם יותר מ-3 מיליון דולר.
החברות של מורוז, ששמותיהן שונו כל הזמן, פרסמו תעריפי הובלות זולים במיוחד. לאחר שהלקוחות כבר חתמו איתן על החוזה, ולפעמים אפילו לאחר שהרהיטים והחפצים האישיים שלהם כבר היו על המשאיות, המובילים נהגו להעלות את המחיר, ואף איימו להחזיק אצלם את החפצים כבני ערובה עד לתשלום הסכום המופרז. תשלום זה היה לעתים פי שניים ואף שלושה מזה שנקבע מלכתחילה.
חלק מהלקוחות דיווחו על איומים למכור את חפציהם במכירה פומבית אם הכופר לא ישולם. גם לאחר ששילמו, לעתים העברת הרהיטים והחפצים התעכבה שבועות ואף חודשים, וחלק מהם הגיעו שבורים או סדוקים. מורוז השתמש בשמות בדויים ושינה גם את שמותיהן של החברות כל הזמן כדי לבלבל את הלקוחות, במיוחד כשהשמועות על ההתנהלות שלו התפשטו.
מק היתה מנהלת מכירות בפלורידה של כמה מהחברות של מורוז, בהן חברה בשם Great Moving USA. פרינס השתמש בכמה שמות בדויים, ושימש נציג מכירות.. שני נאשמים אחרים בפרשה הודו באשמה בנובמבר. מורוז, שכבר נחקר בעבר על עסקיו המפוקפקים, ברח לישראל, על פי דיווח של הדיילי ניוז. ​"ברגע שנהיה קשה מדי להתמודד עם חוות הדעת, הם פשוט היו משנים את השם", אמר אחד מעורכי הדין של התביעה, ארון בודפאטי, בדברי הסיכום שלו ביום שני.
הרשויות בארה"ב אומרות כי חלה באחרונה עלייה במספר התלונות על מובילים שהחזיקו חפצים של אנשים שביקשו להיעזר בהם כדי לעבור דירה כערובה ודרשו תמורתם כופר. נאשם שהורשע בפברואר האחרון בהונאה דומה במחוז המזרחי של ניו יורק נדון ל-18 חודשי מאסר. בריאן פיס, התובע הכללי של המחוז המזרחי של ניו יורק, אמר בהודעה כי המזימה של מורוז ואנשיו הייתה "מתועבת". לדבריו, "דווקא כשהיו הכי פגיעים ונתונים לחסדיהם של מובילים נוכלים שהחזיקו בחפציהם היקרים כבני ערובה".
 
עורכי הדין מטעם ההגנה ניסו לטעון במשפט כי פרינס ומק רק ביצעו את עבודתם. "אנדרה היה רק בורג במערכת, לא פחות ולא יותר", אמר ביום שני עורך דינו של פרינס, קרלוס סנטיאגו. הודעות שהציגה התביעה במסגרת הראיות שלה הוכיחו את ההפך. בתכתובות סמס בין השניים מק צחקה למשמע הרעיון של סחיטת עוד כסף מלקוחות ביעד ההובלה. התובעים אף הציגו מם שנשלח לפרינס מאיש מכירות אחר בחברה, ובו נראה כלב מתחבא מאחורי וילון, עם הכיתוב: "אני, מסתתר מהלקוח ביום המעבר". פרינס השיב על כך: "כל כך מדויק", לצד אמוג'י צוחק.
 
ג'פרי פיטל, עורך דינה של מק, ניסה לטעון גם שהתשלומים המופ רזים היו פשוט חלק מהמציאות של החיים המודרנים, וציין כי גם הוא חש שלא בנוח כשנגבה ממנו סכום גבוה מאוד על רכישת כרטיסים למופע של הרולינג סטונס. "אלה החיים", אמר פיטל. חבר המושבעים לא ממש השתכנע, והחליט על פסק הדין בתוך פחות משלוש שעות. גזר דינם של הנאשמים יינתן באפריל, והם עשויים לקבל עד 20 שנות מאסר. פיטל וסנטיאגו סירבו להגיב אחרי פסק הדין.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שישימו אותו בכלא אצלם ושלא יחזירו אותו לארץ (ל"ת)
    אבי 12/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור