דיגיטל וטק

חברת הסטארט-אפ הישראלית בגיוס מרשים: 33 מיליון דולר תוך שנה

החברה, ששני מייסדיה בני 25, פיתחה את הפתרון הראשון בעולם לאבטחת אפליקציות על גבי הבלוקצ'יין, שמונע בכל חודש הונאות בהיקף 100 מיליון דולר. הקרנות שהשקיעו: Variant, Ribbit Capital, Cyberstarts, Sequoia ו-Greylock

מערכת ice | 
הדולר מזנק (צילום shutterstock)
Blockaid (בלוקאייד), חברת סטארט-אפ שפיתחה את המוצר הראשון שמתמקד בהגנה על שכבת האפליקציות בבלוקצ'יין, מודיעה על יציאה מ-Stealth וגיוס כולל של 33 מיליון דולר בתוך שנה. מתוך סכום הגיוס הכולל, 27 מיליון דולר גויסו בסבב A שנסגר עכשיו והובל על ידי הקרנות Ribbit Capital ו-Variant. לפני כשנה, גייסה החברה 6 מיליון דולר נוספים בסבב סיד בהובלתCyberstarts  ובהשתתפות Sequoia, ו-Greylock, שהשתתפו כעת גם בסבב A. משקיעי החברה מהווים מכפילי כוח משמעותיים בשלושת הדיסציפלינות בהן Blockaid פועלת; פינטק, קריפטו ואבטחת סייבר.
Blockaid הוקמה ב-2022 על ידי עדו בן-נתן, מנכ"ל החברה ורז ניב, ה-CTO. שני המייסדים הצעירים, רק בני 25, נפגשו טרם גיוסם ליחידת 8200, ושירתו יחד שש שנים ביחידת 8200 ובמשרד ראש הממשלה, במהלכן חקרו ערוצי תקשורת קריפטוגרפיים שונים, פיענחו נתונים מוצפנים דרך שימוש בבינה מלאכותית והובילו צוותים שנועדו למצוא נקודות תורפה בהטמעות קריפטוגרפיות. על תרומתם לביטחון המדינה, זכו בן-נתן וניב בפרסי ביטחון ישראל. לאחר השחרור חקרו את הפער שזיהו בתחום האבטחה בשכבת האפליקציה על גבי הבלוקצ'יין, ופגשו מעל ל-150 אנשי מקצוע שסייעו להם לדייק את המוצר ואת קהל היעד שזקוק לו. 
Blockaid מעסיקה כיום 25 עובדים, מרביתם בישראל. הגיוס הנוכחי ישמש להרחבת צוותי המחקר והפיתוח והמכירות השיווק של החברה, תוך דגש על הגדלת פעילותה. 
הפתרון שפיתחה Blockaid מבוסס על טכנולוגיה ייחודית המאבטחת ארנקים דיגיטליים ואפליקציות שונות על גבי הבלוקצ'יין ומספקת הגנה מפני תקיפות והונאות בשכבת האפליקציה. בעוד בעבר מרבית מקרי ההונאה והגניבה בעולמות הבלוקצ'יין התחוללו בעקבות גניבת מפתחות הזדהות, פתרונות שונים החלו לספק הגנות למפתחות אלו והגורמים הזדוניים העבירו את כובד המשקל לניצול של חולשות ובעיות ברמת האפליקציה עצמה. 
על פי FBI וחברת אנליזת הבלוקצ'יין Chainalysis Inc, סכום הונאות הקריפטו עמד על 14 מיליארד דולר, כפול מסכום ההונאות בפשעי הסייבר, בשנים 2021-2022. שיטת ההונאות בשכבת האפליקציה על גבי הבלוקצ'יין תפסה את מקומן של ההונאות הנפוצות בקריפטו ובסייבר מכיוון שמדובר בתקיפה פשוטה יחסית המנצלת את תמימות המשתמשים ומקנה ערך כלכלי מיידי המתקבל בעת תקיפה מוצלחת. כמו כן, היא אטרקטיבית במיוחד לגורמים זדוניים עקב היכולת לנצל בקלות ובמהירות את החולשות הרבות בשכבת האפליקציה. 
הטכנולוגיה שפיתחה החברה סרקה 450 מיליון טרנזקציות, סיכלה 1.2 מיליון אירועים זדוניים ומנעה הונאות בסכום כולל של כ-500 מיליון דולר, בשלושת החודשים האחרונים בלבד. מוקדם יותר השנה נכללה החברה ברשימת הסטארט-אפים המבטיחים בתחום הסייבר לשנת 2023 של המגזין הבינלאומי .Insider בין לקוחות החברה ניתן למנות את החברות הגדולות בעולם בתחום הקריפטו וה-web3 : Metamask (ארנק ה-consumer הגדול בעולם), Opensea (פלטפורמת מסחר ה-NFT הגדולה בעולם), Zerion (מייעלת את ניהול תיק הקריפטו),Rainbow  (ארנק דיגיטלי פשוט לשימוש ותפעול), וחברות ענק נוספות כך ש- Blockaid מאבטחת מיליוני ארנקים.
עדו בן נתן, מנכ"ל ומייסד-שותף של Blockaid: " Blockaidמאבטחת את שכבת האפליקציה בצורה הטובה ביותר, ומקנה ללקוח ערך כלכלי במהירות. המהירות בה הצלחנו לגייס לקוחות בשלבים המוקדמים של החברה ממחישה את הצורך בהגנת סייבר מתוחכמת גם בשכבות האפליקציה ואת החשיבות של הפניית תשומת הלב של ארגונים לפערי אבטחה אלו. טכנולוגיית הבלוקצ'יין משנה תעשיות רבות בימים אלו, והתפתחות תחומי ה-Web3, לצד הטמעת הטכנולוגיה במוסדות פיננסיים מובילים, הינן דוגמאות חיות לאופן בו טכנולוגיה זו מובילה מהפכה עולמית, בדיוק כפי שהאינטרנט שינה בזמנו את עולם רשתות המחשוב." 

רז ניב, CTO ומייסד-שותף של Blockaid: "אנחנו מעניקים פתרון לבעיה הכואבת ביותר בקריפטו - חתימת ושליחת טרנזקציות. המערכת הטכנולוגית דומה לתוכנת Anti Virus מודרנית, כך שכל טרנזקציה היא למעשה הרצת קוד. הניסיון והמומחיות של הצוות החזק שלנו בניתוח פרטי התוכנה ומערכת ההפעלה, בסריקת הזיכרון והקוד, ובאיתור פרצות במערכת, מאפשרים לנו לפתח מוצר שנותן ערך יוצא דופן ללקוחות."
ליאור סיימון, שותפה ב-Cyberstarts: Cyberstarts" מתרגשת להמשיך לתמוך בצוות המוכשר והצעיר ב-Blockaid, כאשר הם מגדירים ומובילים את הקטגוריה המשמעותית והצומחת במהירות של אבטחת שכבת האפליקציה על גבי הבלוקצ'יין. מאז תחילת הדרך, הצוות של Blockaid עבד בשיתוף פעולה הדוק עם הלקוחות הגדולים בתחום ופיתח פלטפורמה מובילת שוק וקלה לתפעול שהוכיחה את הכרחיותה, את ההתאמה החזקה שלה לשוק, והראתה צמיחה מרשימה בהכנסות. Blockaid מיצבה את עצמה בצורה הטובה ביותר על מנת לבנות עסק יציב באחד השווקים החשובים יותר של העתיד."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה