דיגיטל וטק

אפל ממשיכה להסתבך: תביעת הענק הוגשה נגד החברה

תאגידי האשראי יצאו בתביעה נגד ענקית הטכנולוגיה אפל, בטענה שהיא מאלצת את לקוחותיה לעשות שימוש באפל פיי על פני אפליקציות אחרות, ובכך היא מאלצת בכוח את הבנקים ותאגידי האשראי לשלם לה עמלות עודפות בסך מיליארד דולר
מערכת ice |  1
אפל פיי (צילום pixbay)
לצד התלונות הרבות על המכשיר שהשיקה רק בשבוע שעבר, אפל מסתבכת ומתמודדת עם תביעה ייצוגית. במרכז התביעה נטען שהחברה פוגעת קשות בתחרות העולמית בשוק תשלומי המובייל.
בית המשפט המחוזי הפדרלי בצפון קליפורניה בראשות השופט, ג'פרי וויט דחה את בקשתה של החברה למחוק את התביעה שהוגשה נגדה. התביעה הוגשה על ידי שני תאגידי אשראי מאילינוי ואייווה, בארה"ב.
לפי כתב התביעה נטען כי, אפל מפרה באופן בוטה את חוקי ההגבלים העסקיים על יד זה שהיא איננה מאשרת לפלטפורמות תשלום מובייל אחר לעשות שימוש ברכיב ה-NFC במכשירי האייפון, אייפד ואפל ווטאצ וכן שהיא גובה עמלות סליקה גבוהות מדי.
יש לציין כי בניגוד למה שקורה באפל, מכשירי אנדרואיד השונים, מאפשרים למשתמשים לבחור באיזה ארנק דיגיטלי. לכן, המדיניות המגבילה של אפל מחייבת יותר מ-4,000 בנקים ותאגידי אשראי לשלם לאפל עמלות עודפות בסך מיליארד דולר לפחות.
אפל מצידה הגיבה על המהלך וביקשה מן חברות האשראי להסיר את התביעה בטענה כי העמלות שהיא גובה הן לא פחות מסמליות. כמו כן, החברה אמרה שהתובעים מתעלמים מה"מציאות התחרותית" של התחום במסגרתה, צרכנים יכולים לבחור שלם במזומן, בכרטיסי אשראי פיסיים או בכל אמצעי אחר.
השופט דחה אמנם את טענת התביעה שאפל קשרה את אפל פיי למכשירים שלה בניגוד לחוק, וקיבל את טענת אפל שהשימוש באפל פיי הוא חינמי ושהחברה לא מאלצת צרכנים להשתמש בו. למרות זאת, הוא טען שיש בסיס סביר לטענה שהחברה מהווה מונופול, שגובה "עמלות שרירותיות ומנופחות", ודחה את בקשת החברה למשוף את התביעה נגדה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא נשמע לי הגיוני להכריח את אפל לאפשר לצד שלישי NFC
    יאיר מ 09/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא נשמע לי הגיוני להכריח את אפל לאפשר לצד שלישי להשתמש ברכיב ה- NFC שעל המכשיר. כמו שהם לא חייבים לאפשר שימוש ב GPS, במצלמה או בכל רכיב אחר, זו החלטה שלהם.
    סגור