דיגיטל וטק

סוף לתקלות הסלולר בישראל? זה המהלך שיעשה שינוי

משרד התקשורת מסיר חסמים כדי לאפשר את שיפור הכיסוי והאיכות בתשתיות הסלולר: חברות הסלולר יוכלו להסתייע ביזמים שיקימו אתרי סלולר מתקדמים וישכירו אותם לחברות הסלולר, הצפי: שיפור הקיבולת בכיסוי, שדרוג הקליטה והאיכות של רשתות הסלולר בכל רחבי הארץ
מערכת ice | 
מתקפת סייבר (צילום shutterstock)
משרד התקשורת מסיר חסמים כדי לאפשר את שיפור הכיסוי והאיכות בתשתיות הסלולר: חברות הסלולר יוכלו להסתייע ביזמים שיקימו אתרי סלולר מתקדמים וישכירו אותם לחברות הסלולר, הצפי: שיפור הקיבולת בכיסוי, שדרוג הקליטה והאיכות של רשתות הסלולר בכל רחבי הארץ
שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי: "קליטה סלולרית איכותית לצד תשתיות מתקדמות, הכרחיות לכל אזרח בכל מקום ברחבי הארץ. אני צופה שההחלטה שהתקבלה היום תרחיב את איכות השירות בתחום הסלולר, תכניס יזמים שיקימו אתרי סלולר מתקדמים שירחיבו משמעותית את רשת דור 5, ישפרו את הכיסוי הסלולרי בכל רחבי הארץ ויספקו רשת מתקדמת ליישומים הפועלים בטכנולוגיית הדור החמישי".

מנכ"ל משרד התקשורת (בפועל), מימון (מוני) שמילה: "הביקושים לדאטה ולגלישה מכל מקום ובכל זמן עולים מדי שנה ושוק הסלולר משווע לתשתיות איכותיות ויציבות בכל מקום בארץ בתוך הישובים ומחוצה להם. אנחנו מאמינים כי הצעד שאנו עושים היום יאפשר כניסה של יזמים חדשים שיביאו לשיפור באופן ניכר ובקצב מהיר את תשתית הסלולר ברחבי הארץ".
_
משרד התקשורת קבע אתמול (ב') כי חברות הסלולר יוכלו לשכור מיזמים אתרים סלולריים מתקדמים. האתרים יוכלו להתבסס על מתקני תשתיות רחוב קיימות כדוגמת עמודי תאורה וחשמל, שלטים, תחנות אוטובוס ועוד. חברות הסלולר יוכלו לשכור ולעשות שימוש באתרי סלולר שהתקין גורם אחר אך ורק כתשתית נוספת ולא במקום תשתית הסלולר בהיקף אליו הן מחויבות ברישיון. 
על פי תחזיות משרד התקשורת, בעשור הקרוב צפוי גידול של פי כ- 50 בצריכת הנתונים והיישומים המתקדמים  שיהפכו לנפוצים יותר, אשר יגדילו באופן משמעותי את צריכת הנתונים, ככל הנראה הרבה מעבר לתחזית זו. לאור הביקוש והצרכים הגוברים, המשרד מתיר לחברות הסלולר לעשות שימוש במרכיבים שהוקמו על ידי היזמים.
תשתיות תקשורת סלולרית חיוניות להתפתחות הכלכלה והתעשייה הישראלית. תקשורת סלולרית מאפשרת חיבוריות וזמינות גבוהה של לקוחות בפריסה נרחבת, מרחיבה אפשרויות תעסוקה ולימודים ומהווה מנוע צמיחה למשק. מהלך זה צפוי להביא לשיפור והרחבת הקליטה הסלולרית בטכנולוגיות המתקדמות, בכל רחבי הארץ, תוך ניצול מיטבי של תדרי הדור ה-5.
המשרד מבהיר כי רק חברות סלולר יהיו רשאיות להפעיל את האתרים כחלק מרשת הבזק שלהן, בתדרי הרדיו שהוקצו לשימושן, אך יהיו גם רשאיות להתקשר בהסכם מסחרי עם יזם או יזמים שיקימו וישכירו אתרי סלולר.  כמו כן, יזמים אשר יהיו מעוניינים להקים ולהשכיר תשתית סלולר יידרשו לקבל רישיון מתאים לפי פקודת הטלגרף האלחוטי. כפי שמצוין בהחלטה, המתכונת המדויקת של האסדרה עבור היזמים תיקבע בחודשים הקרובים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה