דיגיטל וטק

מופתעים? אילון מאסק וטוויטר בשינוי נוסף

טוויטר חשפה ביום חמישי שינוי נוסף בפלטרפומה שלא מפסיקה להשתנות תחת הנהלתו של אילון מאסק. הפעם, שכבה חדשה עם גישה לנתונים שמטרתה למשוך חברות סטארט-אפ - "פרו" - והכול בעלות של 5,000 דולר לחודש
מערכת ice | 
טוויטר (צילום shutterstock)
טוויטר חשפה ביום חמישי שכבת גישה חדשה לנתונים שמטרתה למשוך חברות סטארט-אפ, לאחר שהחלטתה להקים חומת תשלום עבור מפתחים וחוקרים עוררה תגובה נרחבת. השכבה החדשה זכתה כבר לתגובות של "מעט מדי, מאוחר מדי".
הרמה החדשה בתשלום, שבטוויטר מכנים "פרו", עולה 5,000 דולר לחודש ומאפשר למנויים לאחזר מיליון ציוצים בחודש, כך על פי הודעת החברה. ההצעה מאפשרת גם פרסום חודשי של עד 300,000 ציוצים אוטומטיים.

תחת הבעלות של אילון מאסק, טוויטר רצתה למצוא דרכים חדשות להגדיל את ההכנסות  כדי לקזז ירידות כתוצאה מנטישת מפרסמים, וכדי לעזור להחזיר את המיליארדים שמאסק הוציא כדי לרכוש את הפלטפורמה.
התוספת של שכבת ביניים בין השכבות הבסיסיות והארגוניות של טוויטר משקפת דחיפה מצד משתמשים שאמרו שהתוכניות שלה מגבילות מאוד את כמות הנתונים שניתן לגשת אליהם או פרסם אותם דרך ממשק תכנות היישומים (API) של טוויטר. תוכנית ארגונית מתחילה ב-42,000 דדולר לחודש ויכולה לעלות עד 210,000 דולר בחודש.
שעות לאחר שיצאה לשוק שכבת הפרו החדשה והיא כבר זכתה לביקורת כמי שעדיין אינה משתלמת עבור סטארט-אפים רבים ומגיעה מאוחר מדי להציל אחרים שכבר נסגרו בגלל חומת התשלום של טוויטר.
השכבה החדשה בתשלום מגיעה על רקע דיווח שלפיו טוויטר דרשה מהחוקרים למחוק את הנתונים שהורידו מהפלטפורמה מלפני כניסת חומת התשלום לתוקף, אלא אם הם מסכימים לשלם עבור תוכנית ארגונית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה