השוק

מאסק מנצח: תביעת בעלי המניות על רכישת טוויטר בוטלה

שופט המחוזי של ארה"ב צ'רלס ברייר בסן פרנסיסקו אמר שלתובע וויליאם הרסניאק אין בסיס לתביעה כי הוא ערער על "טעויות הקשורות" לרכישתו של מאסק, ולא על הגינות הרכישה עצמה
מערכת ice | 
אילון מאסק וטוויטר (צילום shutterstock, יוטיוב/ TED)
שופט דחה הצעת תביעה ייצוגית נגד אילון מאסק שטענה שהוא רימה את בעלי המניות בטוויטר כמה פעמים בשנה שעברה במהלך רכישת חברת המדיה החברתית תמורת 44 מיליארד דולר.
בהחלטה ביום שני, אמר השופט המחוזי של ארה"ב צ'רלס ברייר בסן פרנסיסקו שלתובע וויליאם הרסניאק אין בסיס לתביעה כי הוא ערער על "טעויות הקשורות" לרכישתו של מאסק, ולא על הגינות הרכישה עצמה.

ברייר אמר שהרסניאק לא הראה נזק מחשיפתו המאוחרת של מאסק על 9.2% ממניות טוויטר, שלפי התביעה אפשרה לו לקנות עוד מניות במחירים נמוכים יותר לפני ההכרזה על הרכישה, או מהסגירה שהתרחשה כחודש וחצי מאוחר יותר מהמתוכנן.
השופט גם לא מצא הוכחה לכך שמאסק עזר לשני חברים אז במועצת המנהלים של טוויטר, המייסד השותף ג'ק דורסי והשותף המנהל של חברת ההון הפרטי סילבר לייק, אגון דרבן, להפר את חובות הנאמנות שלהם על ידי העדפת האינטרסים שלהם ושל מאסק.
ברייר אמר שהאפשרות לדורסי לגלגל כמיליארד דולר של מניות טוויטר שלו למניות בחברה החדשה רק הפחית את הסכום שמאסק היה צריך לשלם בסגירה, ולא "הסיט" כסף מבעלי מניות אחרים.
בתביעה לבית המשפט ב-3 במרץ, הם כינו את טענותיו של הרסניאק "רשימת כביסה מפורקת של תלונות - לרוב לא רלוונטיות - נגד אילון מאסק".
הרסניאק תבע ב-25 במאי 2022, חודש לאחר שטוויטר קיבל את הצעת הרכישה של מאסק בסך 54.20 דולר למניה. העסקה נסגרה ב-27 באוקטובר.
מאז טוויטר נאבקה לשמור על הכנסות ממודעות, ורק כמה מפרסמים הביעו דאגה שכללי תוכן משוחררים עלולים להשאיר את המודעות שלהם קשורות לדבר שטנה או ל"מסרים שגויים" אחרים.
ב-12 במאי, מאסק מינה את ראש הפרסום לשעבר של NBCUniversal, לינדה יאקרינו, למנכ"לית החדשה של טוויטר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה