דיגיטל וטק

משתדרגים: ישראל תקים מערכת כבלי סיבים אופטיים תת-ימיים חדשה

יו"ר קרן אלומה, אורי יוגב: "טמרס טלקום מפתחת ומרחיבה ללא הפסקה את התשתית הלאומית והבין-לאומית שלה. שיתוף הפעולה שלנו עם גריד טלקום, כדי להקים ולהפעיל את אנדרומדה יוסיף ויחזק את הפעילות הענפה שלנו באירופה ובמזרח התיכון"
מערכת ice | 
סיבים אופטיים (צילום freepik)
טמרס טלקום, ספקית שירותי תקשורת ונתונים בין-לאומיים מובילים ומפעילת רשתות, חברה בת של קרן אלומה, ו-Grid Telecom (גריד טלקום), חברה התקשורת בבעלות מלאה של חברת החשמל העצמאית (IPTO) ביוון, הסכימו ביניהן על הקמת ANDROMEDA (אנדרומדה) - מערכת כבלי סיבים אופטיים תת-ימיים שיחברו בין יוון, קפריסין וישראל. הקמת הכבל התת ימי תארך כשנה ומערכת הסיבים התת ימית צפויה להתחיל לפעול בשנת 2024. עלות ההקמה מוערכת במאות מיליוני שקלים.
עם הפעלתה, תביא אנדרומדה פתרונות מתקדמים להעברת נתונים וליצירת מסדרון תקשורת גדול וחדש בין אירופה למזרח התיכון. מערכת הסיבים הטרנס-יבשתיים תציע ללקוחות סיטונאים גם קישוריות מובילה וטווח הגעה בין-לאומי ברחבי יבשת אירופה, הים התיכון וחצי האי ערב, באמצעות פיתוח של מסלול דיגיטלי בין-לאומי חלופי שדרוש על מנת להמשיך ולפתח את הכלכלה האזורית. כספק התקשורת המרכזי ביוון, מנצלת גריד טלקום את הרשת האופטית הנרחבת של IPTO במדינה ובמדינות השכנות, ומשלבת אותה בנקודות הנוכחות שלה, כדי להשיג גיוון רשת, אבטחה מקסימלית, וקישוריות מרבית.
טמרס טלקום, שבשליטת קרן אלומה, עוסקת במתן שירותי תקשורת בישראל ובעולם באמצעות כבלים תת-ימיים מבוססי סיבים אופטיים. לאחרונה חתמה טמרס על עסקה אסטרטגית עם חברת פרטנר שבמסגרתה תיצור החברה מסדרון תקשורת בין הים התיכון לבין מעברי הגבול עם ירדן, כחלק מהרחבת תשתית הסיבים לחיבוריות בין המזרח למערב דרך ישראל. ההסכם האסטרטגי עם גריד טלקום עבור אנדרומדה עולה בקנה אחד עם אסטרטגיית החברה לחיזוק התשתית והרחבת הרשת הבין-לאומית שלה וגיוון נקודות הכניסה שלה לאירופה, על ידי אספקת שער מזרחי דרך יוון, באמצעות מערכת הכבלים החדשה.
הובלת הקמת המערכת החדשה מגיעה בהמשך ישיר להשקעה של עשרות מיליוני שקל של טמרס טלקום וכניסתה כשותפה בחברת ״יוניגאה״ ולפריסת הסיבים בין מרכזי הנתונים ולהשקעה המשותפת של החברה עם פרטנר בהיקף של עשרות מיליוני שקל, לחיבור בסיבים אופטיים של תחנת הנחיתה של הכבל התת ימי של טמרס אל עבר מעברי הגבול עם ירדן. מערכת אנדרומדה תחבר בין ישראל, קפריסין ויוון דרך נתיב חלופי בשיהוי הנמוך ביותר בין ישראל לאירופה, אשר יתפרש באמצעות קישורים תת-מימיים ויבשתיים נוספים מערבה, אל מדינות הבלקן ויעדים חשובים במרכז ובמערב אירופה ומזרחה לחצי האי ערב.
יו"ר קרן אלומה, אורי יוגב: "טמרס טלקום מפתחת ומרחיבה ללא הפסקה את התשתית הלאומית והבין-לאומית שלה. שיתוף הפעולה שלנו עם גריד טלקום, כדי להקים ולהפעיל את אנדרומדה יוסיף ויחזק את הפעילות הענפה שלנו באירופה ובמזרח התיכון. ההשקעות שלנו בפרויקטים ובפתרונות תשתית חדשים המובילות שלנו בפתרונות תקשורתיים ובמערכות כבלים תת-ימיות שיספקו את הביקוש הגובר בשוק להובלת נתונים בפס רחב ובאיכות גבוהה, בין מזרח למערב".
היו"ר והמנכ"ל של IPTO, מאנוס מנוסאקיס: "IPTO בונה תשתית קריטית לרשתות התקשורת ברחבי יוון ומחוצה לה, ותורמת להפיכת יוון למרכז תקשורת ונתונים מרכזי ובעל ערך גיאופוליטי גבוה בצומת הדרכים של אירופה, אפריקה ואסיה. בהקשר זה, העובדה כי ישראל מתפתחת במהירות והופכת למרכז תקשורת בין-לאומי מרכזי במזרח התיכון, יוצרת לנו הזדמנויות עסקיות חדשות. אנו שמחים מאוד ששיתוף הפעולה בין גריד טלקום, חברה בת שלנו, לבין טמרס טלקום, הגיע לסיכום על הקמת מערכת הכבלים התת-ימית של ANDROMEDA, שתקים תוואי בין-לאומי חדש ותשפר את תפקידה האסטרטגי של יוון כצומת קישוריות ניטרלי בגישה פתוחה באזור הבלקן הרחב והים התיכון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה