דיגיטל וטק

משרד התקשורת מגביר את התחרות על האינטרנט המהיר: זה המהלך החדש

שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי: "אנו ממשיכים בפתיחת השוק לתחרות ובהסרת הרגולציה בכל דרך כדי לחבר את ישראל כולה, מרכז ופריפריה. כפועל יוצא מכך, אנו מאפשרים כעת לכל ספק מורשה לפרוס סיבים אופטיים בתשתיות קיימות בכל מקום בארץ"
מערכת ice | 
ח"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד (צילום נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
משרד התקשורת קבע היום (ד') כי יתאפשר לכלל הספקים המורשים לפרוס תשתיות תקשורת, ובפרט סיבים אופטיים, בכל רחבי הארץ בכפוף לעמידה בהוראות הביטחון והוראות נוספות. כך, ספקים קטנים שהיו מוגבלים עד עתה לאזורי התמרוץ בהם בזק בחרה שלא לפרוש סיבים אופטיים (כ15% מכלל המדינה) יוכלו לפרוס בכל שאר המדינה ולהתחרות על הצרכנים, תוך שימוש בתשתיות פסיביות – כולל בתשתיות של בזק עצמה. המהלך יקל כלכלית על הספקים הקטנים שעד כה נאלצו להשתמש בתשתיות של ספקים אחרים או לפרוס בעצמם בעלויות גבוהות כדי לפעול מחוץ לאזורי התמרוץ. כעת יוכלו לשמור על רצף פריסה באמצעות שימוש בתשתיות בזק הקיימות.
שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי: "אנו ממשיכים בפתיחת השוק לתחרות ובהסרת הרגולציה בכל דרך כדי לחבר את ישראל כולה, מרכז ופריפריה. כפועל יוצא מכך, אנו מאפשרים כעת לכל ספק מורשה לפרוס סיבים אופטיים בתשתיות קיימות בכל מקום בארץ, במטרה לעמוד ביעד שהצבנו לעצמנו – לפרוס את כל מדינת ישראל בסיבים עד סוף שנת 2024. אני מאמין שהגברת התחרות תוביל בסופו של דבר להוזלת העלויות לצרכן ולשיפור השירות לטובת כלל האזרחים".
נכון לינואר 2023 ליותר מ- 70% ממשקי הבית קיימת נגישות לסיבים אופטיים, ובסוף השנה הנגישות לסיבים צפויה לעלות ל-85% ממשקי הבית ואף יותר. מתוך הבתים המונגשים לסיבים אופטיים, כ-40% מנויים לשירות האינטרנט על גבי רשת הסיבים בפועל. עוד יצוין, כי על פי מחקר של ה-OECD ישראל היא בין הראשונות בעולם בקצב החיבור לסיבים. על פי מחקר של הבנק העולמי שהוצג בישראל עולה כי נגישות לאינטרנט מהיר מגדילה את הסיכוי למצוא עבודה ב- 13%-17% וכן כי כל 1% גידול בשימוש בתשתיות תקשורת נייחות, מגדיל את תוצר המדינה ב0.08%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה