דיגיטל וטק

הונאת ענק על חשבון הבנקים: גם אתם נעקצתם במיליוני שקלים?

חיים אתגר כתב: לעוקביו: "המון שולחים לי שעוקץ הבנקים שוב חוזר. מתקשרים אליכם אילו מהבנק שלכם ומבקשים את הקוד? זה עקיצה, אל תתנו. בעזרת אפליקציה מתקשרים אליכם כאילו מהבנק והמשטרה". מה ההודעה שתקבלו?
מערכת ice | 
פועלים, דיסקונט, לאומי (צילום Magma Images, פלאש 90)
עוקץ חדש על חשבון הבנקים שוב חוזר. חיים אתגר, מגיש קשת 12, שיתף את העוקבים שלו בצילומי מסך חדשים של ניסיון הונאה על חשבונם דרך התחזות למגוון בנקים, במטרה לדלות מהם פרטים אישיים ופרטי אשראי.
אתגר כתב: "המון שולחים לי שעוקץ הבנקים שוב חוזר. מתקשרים אליכם אילו מהבנק שלכם ומבקשים את הקוד? זה עקיצה, אל תתנו. בעזרת אפליקציה מתקשרים אליכם כאילו מהבנק והמשטרה. עוד פרטים בסטורי הבא".
 
רק לאחרונה אתגר השתתף בסרטונים לבנק הפועלים שהזהיר את הלקוחות: "קיבלתם שיחה חשודה? הודעה שמתריאה על פעילות חשודה בחשבונכם? צפו בסרטון הזה. בנק הפועלים לעולם לא יפנה באופן יזום לקבלת פרטים אישיים ו/או פרטי אשראי – במידה ונחשפתם לניסיון כזה או אחר, צרו קשר באופן יזום עם הבנקאי שלכם".
רק בחודש שעבר, מחלק הפשיעה המקוונת של משטרת מחוז מרכז, יחד עם שוטרי תחנות יבנה ורחובות, בשת"פ מערך בטחון הבנקים, ניהלו במהלך החודשים האחרונים חקירה סמויה, בחשד לביצוע עבירות מרמה והתחזות למוסדות פיננסים, בשיטת "הנדסה חברתית" בהיקף של מעל 2 מיליון שקל.
ראשיתה של הפרשה, עם קבלת ריבוי תלונות בעלות מאפיינים דומים,  ממאות קורבנות בכל רחבי הארץ וכן ממערך הביטחון בבנקים, בהן עפ"י החשד מאות לקוחות מבנקים שונים נפלו קורבן לעבירות מרמה באופן שיטתי ומאורגן.

עם התפתחות החקירה, חשפו החוקרים את שיטת פעילותם הפלילית של החשודים, במסגרתה: בשלב ראשון שיגרו החשודים מסרונים בשיטת "דיוג"  (פישינג),  הנחזים להודעות לגיטימיות של הבנק בהם נדרשו הקורבנות להזין את פרטי המשתמש לחשבונות המקוונים שלהם.  לאחר מכן לקוחות שנפלו בתרמית והזינו את פרטי הכניסה לחשבונות המקוונים של הבנק, קבלו הודעה נוספת על פעילות חריגה בחשבונותיהם וכי ייצור עמם קשר נציג הבנק. בשלב השלישי החשודים בצעו  שיחת התחזות כאנשי הביטחון של הבנק, הוציאו מהלקוחות בתחבולה קודי משיכה או קוד להחלפת מנוי טלפון בחשבונות ומשכו כספים מכספומטים , לצד העברות כספים בין חשבונות, רכישות וכיו'. 
כאמור, שוטרי יחידת הסייבר עצרו תחילה בהתאם לתכנית החקירה 2 חשודים - תושבי יבנה ורחובות בשנות ה-20 לחייהם ומעצרם הוארך בבית המשפט ובהמשך עצרו חשוד נוסף תושב המרכז כאשר בהתאם לצורכי החקירה והתפתחותה, מעצרם הוארך במהלך החודש האחרון. כלל המעורבים בפרשיה נעצרו בחשד לביצוע העבירות ובחיפוש בבתיהם תפסו השוטרים אמצעים רבים הקושרים אותם עפ"י החשד לביצוע העבירות, לרבות עשרות טלפונים,סימים, ציוד מחשב, התקני אחסון רלוונטים ועוד.
בתום חקירה במיחלק הפשיעה המקוונת של משטרת מחוז מרכז ובהתאם לתשתית הראייתית, הקושרת את החשודים לפגיעה כלכלית במעל 300 אזרחים בהיקף של מיליוני שקל, היום תגיש פרקליטות מחוז מרכז כתב אישום נגד 3 החשודים בבימ"ש המחוזי. במשטרה מדגישים, יש לנהוג במשנה זהירות בעת ביצוע פעולות  ברשת/בטלפון, הנוגעות לחשבון הבנק ובכלל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה