דיגיטל וטק

מהפכה במשרד התקשורת: זה הצעד שאמור לשדרג את האינטרנט

שר התקשורת מקדם את השימוש במרשתת הדברים: משרד התקשורת יקצה 100 מיליון מספרים לחיבור מוצרים מבוססי IoT (Internet of Things), מהלך זה וצעדים נוספים של המשרד, יאפשרו מתן שירותים מתקדמים במפעלים חכמים, רכבים מקושרים, רפואה מרחוק ועוד
מערכת ice | 
גבר מדבר בטלפון ישן (צילום Tim Parkinson / flickr)
משרד התקשורת יוצא היום (ראשון) לשימוע שמטרתו הרחבה משמעותית של כמות מספרי הטלפון עבור שירותי האינטרנט של הדברים (IoT) ל-100 מיליון מספרים. עד כה כמות מספרי הטלפון ששימשו למטרה זו עמדה על 14 מיליון מספרים בלבד.
כמות זו, שאמנם מספיקה בעת הזו, לא תתמוך בגידול העתידי הצפוי, ותהווה חסם טכנולוגי ולכן מתכוון משרד התקשורת להגדיר טווח מספור שיאפשר כמות גדולה מאוד של מספרי טלפון חדשים למטרה זו. המהלך יאפשר גידול משמעותי בשימוש במכשירים חכמים בתחומים מגוונים כגון רפואה מרחוק, מפעלים חכמים, רכבים מקושרים ועוד.
 
בשנים האחרונות, השוק העולמי של מכשירי IoT (Internet of Things), חווה צמיחה אינטנסיבית בכמות המכשירים המחוברים לרשתות סלולריות בעיקר בטכנולוגיות דור 4 ברשתות LTE-M ו-NB-IoT. התחזיות כיום מדברות על טריליוני יחידות קצה IoT המחוברות לרשתות מפעילי התקשורת בעולם.
גם בארץ כמו בעולם, הצפי הינו לגידול משמעותי במספר יחידות קצה מבוססות IoT בעיקר על רקע פרישה רחבה של תשתית דור 5 המבוססת על ליבת רשת עצמאית, והצורך לאפשר שירותים מתקדמים בכלל המגזרים. בנוסף, לאור כניסת טכנולוגיות ה-eSIM וה-iSIM המייתרים את השימוש בכרטיס סים פיזי, המשרד יחייב לראשונה ניידות בין מפעילי מספרים אלה וכך תוכל להשתפר התחרות בתחום.
שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי: "כחלק מרפורמת הדור החמישי שאנו מקדמים, וכחלק מפתיחת השוק לתחרות, אני מקדם את השימוש במרשתת הדברים. הקצאת עשרות מיליוני המספרים הנוספים תאפשר למשתמשים שונים להטמיע טכנולוגיות חדשות ומתקדמות ולהפעיל בישראל ערים חכמות, חיישנים ורכיבים חדשניים ועוד ובכך תתקדם ישראל צעד נוסף לקדמת הבמה הטכנולוגית העולמית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה