דיגיטל וטק

טוויטר בצרות: ההכנסות צונחות, הספקים והמפרסמים מאיימים

המשקיעים שהשתתפו במימון רכישת טוויטר על ידי אילון מאסק קיבלו לאחרונה בשורה קשה: הכנסות הרשת החברתית צנחו משמעותית מאז ההשתלטות – ולא רק זה, אלא שהחברות שבהן תלוי עתידה של החברה כמעט לחלוטין מאיימות עליה בשל התנהלותו של מאסק
יאיר מור | 
אילון מאסק (צילום freepik, יוטיוב/ TED)
לאילון מאסק יש בעיה – לא כזו שנגרמת על ידי גורמים חיצוניים, אלא על ידיו שלו בלבד. ביום שישי חשף העיתון וול-סטריט ג'ורנל, לאחר שיחות עם מקורות המקורבים לטוויטר או למשקיעים שהשתתפו במימון רכישתה, כי המיליארדר דיווח להם על צניחה של 40% בהכנסות ורווחי טוויטר ברבעון האחרון של 2022 לעומת זה של 2021.
הנתון הזה, עד כמה שהוא נוראי, אופטימי יחסית לנתון אחר שנחשף לאחרונה: לפי מידע מחברת Standard Media Index, בדצמבר הוציאו מפרסמים על הופעה בטוויטר 71% פחות מאשר בדצמבר הקודם – כלומר, העובדה שההכנסות והרווחים הרבעוניים ירדו "רק" ב-40% לא משפקת נאמנה את מצבה של טוויטר תחת מאסק, שהשתלט עליה חודש לאחר תחילת הרבעון.
החברה לא הגיבה לידיעה – המצב הרגיל שלה מאז שמאסק פיטר בנובמבר את כל צוות הדוברות ויחסי הציבור
בתוך כך, שני מקורות מסרו לאתר The Information כי הבעיה אף גדולה ממה שנראה: לא רק שמאסק מבריח משקיעים בשל התנהלותו הקפריזית, אלא גם בהחלטות הניהול הבסיסיות ביותר שלו; לפי המקורות, בחודש דצמבר איימה אמזון על טוויטר בעצירה מוחלטת של רכישת הפרסומות ואספקת השירותים לרשת החברתית. זאת לאחר שהתברר כי ההחלטה של מאסק לעצור את כל תשלומי החשבונות של טוויטר עד להודעה חדשה הובילה לצבירת חוב של לפחות 70 מיליון דולר לחטיבת שירותי הענן של אמזון (AWS).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה