דיגיטל וטק

פלאפון מתכננת מהפכה: תקשורת לוויינית לראשונה בישראל

אפל התחילה את המהלך, וחברת פלאפון מכוונת גבוה עם בחינת פתרונות של תקשורת לווינית שיאמצו בחברה ככיסוי מלא באזורים שאין בהם קליטה. החידוש הטכנולוגי המסקרן שהוצג בוועידה הבינלאומית שכבר חשפה חידושים דרמטיים 
אילן סיגל (צילום רמי זרנגר, ויקיפדיה)
ועידת MWC העולמית בברצלונה מושכת אליה את כל החברות הגדולות והמובילות בתחום הסלולר, וכבר הציגה גם השנה חידושים טכנולוגיים שצפויים לשנות את העולם בשנים הקרובות. 
בזמן התערוכה גוגל כבר חשפה שורת עדכונים ופיצ'רים חדשים באנדרואיד כמו שיפור בשמע, שילובי אימוג'י חדשים וקיצורי דרך חדשים מהשעון החכם, וענקית התקשורת נוקיה הציגה לוגו חדש, לראשונה זה עשרות שנים, והודתה שהיא מנסה להתנתק מהקישור עם הסמל הידוע של מותג הסלולר שנכשל לחלוטין בתחילת העשור הקודם.
עוד בתערוכה: לנובו חשפה היום פתרונות מחשוב אישי מעודכנים לעידן העבודה ההיברידית, המביאים פילוסופיית עיצוב מתקדמת, מציעים ריענון מקיף לכל אורך קו מחשבי ה-ThinkPad, ומתמקדים בשיפורים בביצועי המערכת, שימוש רב יותר בחומרים ברי קיימא, ושיפורים מתמשכים בחוויית המשתמש. גם חברת התוכנה הצרפתית דאסו סיסטמס הדגימה  כיצד פלטפורמת 3DEXPERIENCE מאפשרת ליצרנים בתחום ההיי-טק להאיץ פיתוח של חדשנות בת קיימא.
בגזרה הישראלית, חברת פלאפון בראשותו של אילן סיגל, מנכ"ל פלאפון ו-yes, המשתתף השנה בוועידה ובוחן את החידושים הטכנולוגיים בה. המהלכים להאצת ההתרחבות של דור 5 ברחבי העולם היו נושא מרכזי בוועידה השנה כמו גם הצצה אל שימושי הדור השישי שצפוי "להוביל את הטכנולוגיה לשיאים חדשים בעשור הקרוב", אמר סיגל.
אולם הבשורה הדרמטית של פלאפון הגיעה כאשר סיגל חשף כי בחברת הסלולר הישראלית נבחנים פתרונות של תקשורת לווייינית "שנאמץ ככיסוי מלא באזורים שאין בהם קליטה".

המהלך העתידני שיצא לאוויר העולם רק לפני כמה חודשים בהכרזה של אפל כי זה הכיוון אליה היא צועדת, עתיד להגיע לישראל דרך פלאפון וזו בשורה של ממש בעידן הבא של הסלולר בישראל. התקשורת בין לווינים כבר הוצגה באייפונים החדשים בספטמבר שנה שעברה: אייפון 14 ואייפון 14 פלוס, ולמרות הקושי בתקשורת בין לווינים במקרי חרום זהו פתרון חדשני ומעניין. באפל ציינו אז כי אפילו הודעות טקסט יכולות לקחת חצי דקה לשליחה, ולכן היא מדריכה את המשתמשים בכיוון הטלפון ישר אל הלוויין הקרוב וכתיבת הודעה קצרה עם כל המידע הדרוש לשירותי החירום, לשליחה המהירה ביותר שאפשר של כל המידע הדרוש במקרה חירום.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    דור שישי חחחחחח
    אורן 02/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד לא בטוח שדור שלוש ובטח שדור ארבע לא הגשימו את ההבטחות מלפני הרבה שנים.
    סגור
  • 1.
    יופי (ל"ת)
    כחול 02/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור