דיגיטל וטק

מה אוכלים במסע ארוך בחלל? צוות ישראלי מנסה לפתח פתרון

צוות חוקרים ישראלים לקח על עצמו את האתגר לפתח את המזון שאסטרונאוטים יאכלו במסעות רחוקים וממושכים בחלל. בתפריט: אצות
מערכת ice |  2
אסטרונאוטים בתחנת חלל (צילום pixabay)
צוות מדענים מישראל מנסה למצוא פתרון לסוגיה מה יאכלו האסטרונאוטים במסע ארוך אל החלל, כוכבי לכת או ירחים במערכת השמש, רחוקים יותר מהירח שנחשב יחסית "קרוב" לכדור הארץ.
אתר N12 פרסם כי שיתוף הפעולה של הצוות הישראלי מעוניין לפתח מערכת לגידול או למזון במושבות חלל רחוקות כמו במאדים או בתחנת החלל. המזון שיפתחו כולל מרכיב אחד חשוב: אצות.

לדברי ד"ר ירון יהושע, ראש המרכז הביוטכנולוגי לאצות באוניברסיטת בר אילן, "הרעיון הראשוני היה לקחת מיכלי דלק שמגיעים עם החלליות לתחנה עצמה ולהמיר אותם, להפוך אותם לריאקטור שבו נוכל לגדל אצות".
היוזמה נולדה ב-2019, במהלך אירועי שבוע החלל של משרד המדע, הטכנולוגיה והחדשנות. לאירועים הגיע ד"ר איגור דרגי מחברת BTS אנרגיה, שכיום שותפה בפרויקט. הוא פגש את ד"ר רעות סורק אברמוביץ', אסטרו-ביולוגית ממו"פ מדבר ים המלח, וכך עלה הרעיון. לאחר מכן הצטרפו ליוזמה חוקרים נוספים: ד"ר הלן סול, ד"ר יעל קינל טחן, ד"ר איציק ספיר ממכללת אפקה והסטודנטית חן קורסייה.
העבודה על פיתוח המערכת והפקת המזון אמורה להסתיים בסוף 2023 ולדברי ד"ר יהושוע, כעת הם מחפשים שיתוף פעולה למימון שיגור והפעלת המערכת בתחנת החלל הבין-לאומית.
מסכם ד"ר יהושע: "אנחנו מחפשים מזון שניתן יהיה לגדל אותו מאוד מהר כדי לקצור יבול בזמן קצר. היתרון באצות הוא מעבר לערכים התזונתיים – חלבונים, אנטי-אוקסידנטים, אומגה 3. הם גדלים באופן מהיר. בפרק זמן קצר נוכל לגדל כמות גדולה של מזון לצורך החיים במושבות חלל רחוקות, שם אין מים בכמויות גבוהות. אנו מחפשים יבול שנגדל בצורה מהירה לספק מזון ולחסוך במים ואנרגיה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    רק פלפל בטחינה (ל"ת)
    אורי 02/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אוכלים פיצה
    פייזר דוט קום 02/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באולפני הרקע הירוק
    סגור