דיגיטל וטק

דיווח: טראמפ רוצה לעזוב את הרשת החברתית של עצמו

נשיא ארה"ב לשעבר אמר בעצמו ועל ידי מקורביו כי אין לו שום כוונה לחזור לרשתות החברתיות הגדולות – אך כעת נראה כי נמאס לו מהרשת הכושלת שבבעלותו והוא נואש לחזור לרשתות שחסמו אותו לפני שנתיים
יאיר מור |  1
דונלד טראמפ (צילום shutterstock, pixabay)
האם טראמפ בדרך חזרה לפייסבוק טוויטר? שני מקורות בסביבתו אמרו למגזין הרולינג סטון כי הנשיא אינו מעוניין בחידוש ההסכם שלו עם חברת המדיה של עצמו, Trump Media & Technology Group (להלן: TMTG), המחייב אותו ל"תקופת בלעדיות ברשת החברתית" Truth Social".
לפי מסמך שהוגש לנציבות לניירות ערך ובורסות (SEC) במאי 2022, טראמפ התחייב ל-TMTG "לתעל קודם כל תקשורת חברתית" לרשת החברתית שבבעלותו לפחות 6 שעות לפני העלאה לכל פלטפורמה אחרת. ההסכם הזה תקף ל-18 חודשים, עד יוני הקרוב, ואז אמור להתחדש אוטומטית כל שישה חודשים "אלא אם ניתנה הודעה אחרת" – אלא שכעת, לפי מקורביו של טראמפ, "הוא לא רוצה להתחייב".
מועד סיום החוזה מסתדר היטב עם הקמפיין של טראמפ בפריימריז הרפובליקנים למועמדות המפלגה לנשיאות בבחירות 2024. אמנם, החוזה מתיר לו לנהל קמפיינים כאלה ברשתות החברתיות האחרות במקביל ל-Truth Social – אך נראה כי הוא מעוניין ביותר מכך.
בכל מקרה, גם אם יבחר שלא להמשיך את הבלעדיות, אמרו מקורביו, הוא כן מחויב להמשיך להעלות פוסטים ל-Truth Social במקביל לרשתות החברתיות האחרות.
העיתון פנה לחברה, שהפנתה אותו לראיון של המנכ"ל (ולשעבר הנציג הרפובליקני בבית הנבחרים), דווין נונס, ברשת הכבלים ניוזמקס. נונס אמר שם כי "אין (לטראמפ) כל עניין בחזרה לטוויטר" – אלא שמקורב לנשיא לשעבר אמר לרולינג סטון כי "אין סיכוי שזה נכון".
הדבר מתבטא גם בדיווח מהשבוע שעבר, לפיו אנשי הקמפיין של טראמפ פנו למטא בדרישה דחופה להחזיר את חשבונותיו לחיים באופן מיידי. זאת למרות שהחברה ממילא צופיה להודיע על מהלך כזה "בשבועות הקרובים", לדבריה. הדבר מצייר תמונה כללית של חוסר שביעות רצון של טראמפ מהקהל הקטן ברשת החברתית שלו, למרות שרק לפני חודשיים, לאחר שאילון מאסק החזיר את חשבון הטוויטר שלו לחיים, הוא טען כי אינו זקוק לה ואינו מתכוון לשוב אליה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא יאומן הבן אדם הזה
    אני 01/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אין לו עם מי לריב, יריב עם עצמו..
    סגור