דיגיטל וטק

טראמפ שיקר? זה מה שהוא מבקש עכשיו

הנשיא לשעבר פנה לפייסבוק בתחינה להשיב את חשבונותיו לחיים, שנתיים לאחר חסימתם בעקבות המהומה בגבעת הקפיטול. איך זה מסתדר עם דבריו לאחרונה, לפיהם הוא בכל מקרה לא מתכוון לחזור לרשתות החברתיות הגדולות?
יאיר מור | 
דונלד טראמפ (צילום פייסבוק/דונלד טראמפ, pixabay)
אנשיו של נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, פנו שלשום (שלישי) למטא במכתב שבו התחננו להחזיר לחיים את חשבונותיו של הנשיא ואנשיו בפייסבוק, כך דווח אמש (רביעי) באתר NBC News, שהמכתב של קמפיין טראמפ הגיע לידיו.
"אנו מאמינים כי חסימת חשבונו של הנשיא טראמפ בפייסבוק עיוותה ומנעה באופן דרמטי את הדיון הציבורי", כתבו עוזריו של טראמפ לרשת החברתית הגדולה בעולם. בניגוד לעבר, הם לא איימו בתביעה (אם כי התביעה הקודמת של הקמפיין, מ-2021, עדיין מתנהלת), אך ביקשו "להיפגש על מנת לדון בהחזרתו המיידית של הנשיא טראמפ לפלטפורמה" וציינו את חשיבות הצעד הזה לחופש הביטוי בזמן שהנשיא לשעבר נמצא בתחילתו של קמפיין לכהונה נוספת.
הצעד הזה עשוי להיראות מעט מוזר, לאור האירועים הקודמים בדרמה הבלתי פוסקת שנקראת דונלד טראמפ: לפני חודשיים בדיוק החזיר אילון מאסק לחיים את חשבונו של מאסק בטוויטר – הרשת החברתית המועדפת עליו, וזו שבה היה מספר העוקבים הגדול ביותר שלו, 88 מיליון. זאת לעומת 34 מיליון בלבד בפייסבוק, ופחות מחמישה מיליון ב-Truth Social שבבעלותו של טראמפ. אך טראמפ, מצידו, סירב להשתמש בחשבון הטוויטר, ואמר באירוע של שדולה יהודית כי הוא נשאר ברשת החברתית שבה הוא שולט.
עם זאת, עוזריו של טראמפ אמרו ל-NBC News כי בסביבתו כולם רוצים שיחזור לפעילות ברשתות החברתיות הגדולות, למרות שהוא לא מתלהב מהרעיון – אך גם לא פוסל אותו על הסף. בכל אופן, גם אם טראמפ עצמו יתעקש להישאר ברשת החברתית שלו, הקמפיין שלו יכול להפיק תועלת מהיכולת לפרסם בשמו תעמולת בחירות ברשתות הגדולות – במיוחד אם הוא עצמו לא יהיה מעורב, מה שיוריד את כמות הכיסוי התקשורתי לדברים שייכתבו בפרופילים הללו.
דובר מטא סירב להגיב, אך הבטיח ש"בשבועות הקרובים" תימסר החלטת החברה האם להשיב את החשבון, לאחר שדנה בסוגיה בפורום פנימי במשך חצי השנה האחרונה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה