דיגיטל וטק

פייסבוק מבטלת את החרם - הפייק ניוז יחזור לחיים?

נשיא מטא (לשעבר פייסבוק) צפוי להודיע השבוע על החלטה דרמטית: החזרת חשבונותיו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ לחיים, שנתיים לאחר שנחסמו בשל מה שהוגדר כ"הפרה חמורה" של מדיניות הרשת החברתית
יאיר מור | 
מארק צוקרברג, דונלד טראמפ (צילום פייסבוק/מארק צוקרברג, pixabay, unsplash)
נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, עשוי לקבל בחזרה את הגישה לחשבונות שלו ברשתות החברתיות של מטא – פייסבוק ואינסטגרם – בשבועות הקרובים, כך מסר מקור בחברה לעיתון פייננשל טיימס.
בשנה שעברה הקימה מטא צוות מיוחד לבדיקת האפשרות לביטול חסימתו של טראמפ, בעקבות ביקורת קשה שהוטחה על החלטת החסימה, למחרת המהומה בגבעת הקפיטול ב-6 בינואר 2021. החברה הבטיחה להודיע על החלטתה עד ה-7 בינואר 2023 (כלומר שבת הקרובה) – שנתיים בדיוק לאחר חסימת החשבון – אך כעת, לפי המקור, צפויה ההחלטה להתעכב בעוד מספר ימים או שבועות. עם זאת, הוא ידע להגיד כי הכף נוטה לטובת השבת חשבונו של טראמפ לחיים.
בצוות שהקימה מטא לבדיקת הנושא חברים עובדים בצוותי המדיניות והתוכן שלה, שאמורים להמליץ לנשיא שלה לענייני תקשורת, ניק קלג, על השיקולים שיש לקחת בחשבון. אותו ניק קלג, סגן ראש ממשלת בריטניה לשעבר, שקרא לעצמו "מרכז קיצוני" (ולא, זה לא מערכון של לאטמה), טען בקיץ 2021 כי בדק את ההחלטה ומצא כי היתה נכונה. כעת, כאמור, הוא צפוי לומר את ההיפך.
כזכור, כבר בנובמבר החזיר אילון מאסק, בעליה החדש של טוויטר, את חשבונו של טראמפ לחיים – אך טראמפ, מצידו, סירב להשתמש בו, ואמר בשיחת וידאו עם ועידה של ארגונים יהודיים כי הוא לא רואה סיבה לחזור לטוויטר, ומתכוון להישאר ב-Truth Social, הרשת החברתית שבבעלותו. סביר להניח שלגבי פייסבוק, שאותה מלכתחילה פחות אהב, יאמר דברים דומים.
מטא לא הגיבה לידיעות בנושא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה