דיגיטל וטק

מאסק נואש? טוויטר שוקלת דרך הזויה להכניס כסף

לאחר העלאת מחירי המנוי, הגבלת הווי הכחול ללקוחות משלמים, הכפלת כמות הפרסומות וחסימת הגישה מאפליקציות ללא פרסומות – כעת שוקלים בטוויטר דרך חדשה ומרתיחה במיוחד לגייס כסף
יאיר מור | 
אילון מאסק וטוויטר (צילום shutterstock)
"פעם שלישית, צויץ"? טוויטר שוקלת להתחיל למכור שמות משתמש קליטים במכירות פומביות, כך לפי דיווח בעיתון ניו-יורק טיימס בסוף השבוע. עובדי הרשת החברתית מתחבטים ברעיון עוד מהחודש הקודם, לפי שמועות שהגיעו לעיתון, ולא ידוע האם הרעיון ייצא לפועל – אך הוא ללא ספק נמצא על השולחן.
מדובר ברעיון הגיוני למדי בהתחשב בניסיון הברור של אילון מאסק מאז ההשתלטות על הרשת החברתית, להכניס כסף מכל כיוון אפשרי: תחילה הוא העלה את מחיר המנוי מ-4 ל-8 דולר, לאחר מכן הוא התנה את הווי הכחול בתשלום הסכום הזה, לאחר מכן הוא הכפיל פי שניים עד שלושה (לפי דיווחים שונים) את כמות הפרסומות עבור מי שלא משלם על מנוי, ובסוף השבוע אף חסם את הגישה לטוויטר מכל אפליקציה שמאפשרת למשתמשים לצפות בפיד שלהם ברשת החברתית ללא פרסומות.
אמנם, הכללים של טוויטר עצמה אוסרים על המשתמשים למכור שמות משתמש, וב-2020 נעצר נער בן 17 שהצליח לפרוץ למספר חשבונות בולטים, כולל זה של מאסק עצמו, והציע אותם למכירה; אך לחברה עצמה יש, כמובן, זכות ויכולת למכור שמות משתמש או לשנות את החוקים כדי שתוכל לעשות זאת.
מאסק עצמו הודיע כבר לפני יותר מחודש על כוונתו לפנות מיליארד וחצי שמות משתמש שהם "בבירור חשבונות מחוקים, בלי ציוצים ובלי התחברות במשך שנים". לאור הניסיון הברור והנואש שלו להכניס כסף מכל דבר שרק אפשר, מתבקש שיעשה כפי שעשתה טלגרם, שפתחה פלטפורמת מכירות פומביות לשמות משתמש קצרים וקליטים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה