משפט

טוויטר ניצחה את העובדים – אך עלולה לשלם על כך

שופט בסן פרנסיסקו קבע כי חמשת העובדים שהגישו את התביעה הראשונה נגד טוויטר על גל הפיטורים הענק אינם יכולים כלל לתבוע אותה. עם זאת, הוא לא פסל את התביעה עצמה, שתמשיך ללא התובעים המקוריים
יאיר מור | 
אילון מאסק וטוויטר (צילום flickr, pexels)
ביום שישי רשמה טוויטר ניצחון בבית המשפט המחוזי בסן פרנסיסקו, כאשר השופט ג'יימס דונאטו פסק לטובתה בתביעתם של חמישה עובדים שפוטרו ממנה בחודשים האחרונים, וקבע כי הם לא יכולים לתבוע אותה.
חמשת העובדים הגישו את תביעתם מייד לאחר תחילתו של גל הפיטורים בחברה בנובמבר, זמן קצר לאחר השתלטותו של אילון מאסק על הרשת החברתית. לדבריהם, החברה לא התריעה בפניהם כראוי לפני פיטוריהם. אך החברה טענה – והשופט הצדיק אותה – כי העובדים חתמו על חוזי עבודה המונעים מהם לתבוע אותה באופן כללי, ובמיוחד בתביעה ייצוגית כמו זו שהגישו. במקום זאת, הם מחויבים, על פי החוזים עליהם חתמו, להגיש בקשות בוררות נפרדות.
למרות זאת, השופט דונאטו לא פסל את התביעה עצמה – כלומר, חמשת התובעים שהגישו אותה נפסלו מלשמש בה צד, אך שלושה אחרים, שהצטרפו אליה מאוחר יותר, עשויים לקבל היתר להמשיך בה. זאת מכיוון שלטענתם הם לא חתמו על חוזים שבהם התחייבו ליישב כל סכסוך מול החברה אך ורק בהליך בוררות. השופט אמר שההחלטה האם השלושה הללו אכן יכולים להמשיך בתביעה הייצוגית תימסר ביום אחר.
הניצחון של טוויטר נגד חמשת מגישי התביעה המקוריים אינו מוחלט לא רק בשל העובדה שהתביעה עצמה ממשיכה בינתיים בלעדיהם – אלא גם, ובעיקר, בשל מה שאמרה עו"ד שאנון ליס-ריורדן, תובעת סדרתית של חברות טכנולוגיה שעומדת מאחורי כמעט כל התביעות של עובדי טוויטר, ולפי בלומברג הגישה כבר 500 כאלו בחודשים האחרונים. היא מסרה לסוכנות הידיעות הכלכלית כי "ההתעקשות כי עובדים יגישו את תביעותיהם אחד-אחד חזרה כבומרנג עבור חברות רבות שהחברה שלנו נאבקה בהן. החברות הללו חושבות שהן יכולות לכפות על עובדים פשוט ללכת ולא לעמוד על זכויותיהם על ידי שימוש בפסקאות (כפיית) בוררות – אך אנחנו גרמנו להם להצטער על משאלותיהם".
במלים אחרות: חברות מניחות שלא הרבה עובדים יטרחו להגיש תביעות יחידניות בהליכי בוררות. העובדה שהמשרד שלה פשוט אוסף עובדים ומגיש בשמם את התביעות הללו (תמורת תשלום, כמובן) כופה על החברה לנהל מאות הליכי בוררות במקביל, וכמובן עולה לה כסף רב במקום לחסוך לה את ההידיינות מול העובדים.
מעבר לתביעה הייצוגית ומאות תביעות הבוררות, הוגשו נגד טוויטר תביעות ייצוגיות על פיטורי נשים ואי תשלום הפיצויים להם התחייבה, ותביעות נפרדות בבית הדין לעבודה על פיטורי עובדים שביקרו את מאסק או ניסו לארגן שביתות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה