דיגיטל וטק

אפליקציית טוויטר הפסיקה לעבוד לכם? אתם לא לבד

המוני משתמשים ברשת החברתית לא מצליחים להתחבר אליה בימים האחרונים מהאפליקציות שבהן הם משתמשים. האם מדובר בתקלה טכנית או במהלך ערמומי שמיועד לסחוט מהמשתמשים עוד ועוד כסף?
יאיר מור | 
אילון מאסק וטוויטר (צילום יוטיוב/ TED)
אם יש לכם חשבון בטוויטר ואתם נוהגים להתחבר אליו מאחת ממאות האפליקציות שמציעות חוויית שימוש משופרת ברשת החברתית – יש לנו בשורת איוב עבורכם: האפליקציה שלכם כבר לא עובדת. בלילה שבין חמישי לשישי לפי שעוננו החלו לזרום דיווחים (כלומר: ציוצים) של המוני משתמשי טוויטר ברחבי העולם, שנתקלו בקשיים להתחבר לרשת החברתית באמצעות אפליקציות המפותחות על ידי גורמים שאינם טוויטר עצמה, ונכנסו לאתר כדי לברר האם הם היחידים.
התשובה היתה לא. כל מי שהשתמש באחת האפליקציות הללו – ויש המונים כאלו, ביניהן Twitterrific, Fenix, Talon, Tweetbot, Echofon ועוד, המיועדות לכל מערכות ההפעלה (אנדרואיד, iOS, Windows, macOS ולינוקס) – עד יום חמישי האחרון דיווח פה אחד שהיא כבר לא מצליחה להתחבר לרשת החברתית.
תחילה חשבו שמדובר בתקלה טכנית שנגרמת מכך שאין כבר מספיק עובדים בטוויטר לתחזק את שכבת התוכנה המאפשרת לאפליקציות כאלו לתקשר איתה – אלא שאז החלו להצטבר דיווחים על כך שיש אפליקציות רבות שכן ממשיכות לעבוד. ההבדל הברור מאוד בין אלו שהפסיקו לעבוד לבין אלו שממשיכות הוא שהראשונות הן פשוט ממשק חלופי לרשת החברתית, שמציג "פיד" ללא פרסומות, והשניות הן בעיקר אפליקציות לתזמון ציוצים וניתוח הביצועים שלהם עבור גופים מסחריים.
Iconfactory, מפתחת Twiterrific, כתבה בבלוג שלה כי "לא שמענו אף מילה רשמית מטוויטר על מה שקורה כאן – אך זה לא מפתיע, מאחר שהבעלים החדש פיטר את העובדים שתפקידם היה לתחזק את ה-API ולדאוג שיפעל חלק, כולל 'מטיפי המפתחים', שסיפקו תקשורת עם צדדים שלישיים. אנחנו לא יודעים עם מי ליצור קשר בטוויטר, אפילו אם קיים מישהוא כזה. אנחנו כסומים באפלה, בדיוק כמוכם, לצערנו".
במלים אחרות: אילון מאסק לא טרח אפילו להזהיר או ליידע את אלפי מפתחי האפליקציות על כך שהוא מתכוון לחסום אותם, ועד רגע זה עדיין לא צייץ בעניין. לא ברור גם האם הוא מתכוון לאפשר להן לשוב לפעול בתנאי שיציגו גם פרסומות, או שהוא פשוט יציב בפני המשתמשים בחירה – או שתשתמשו באפליקציה (הגרועה למדי) שלנו או שלא תשתמשו בטוויטר בכלל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה