דיגיטל וטק

מניות השנה: כל המשחקים הסתיימו בהפסדים, חוץ מאחד

החברות העוסקות במשחקי וידאו – החל מייצור קונסולות או שבבים גרפיים עבור מחשבים, ועד אולפני משחקים – עברו שנה קשה שבה איבדו משוויין מיליארדי דולרים. רק אחת מהן עלתה – וגם זה לא בזכות משהוא שעשתה השנה
יאיר מור | 
חברות גיימינג (צילום shutterstock, pixabay)
הגיימינג עבר עשור מעולה – מתחום שנחשב נישתי מאוד הוא הפך למיינסטרים, פחות בזכות המשחקים עצמם ויותר בזכות טרנד שידור המשחקים באתרים כמו יוטיוב של גוגל, טוויץ' של אמזון ופייסבוק גיימינג של מטא (ובעבר גם מיקס של מיקרוסופט). עם הקהל ההולך וגדל גדלו גם סכומי הכסף שזרמו סביב המשחקים והשידורים, ובמספר מדינות נבנו איצטדיונים מיוחדים לאליפויות גיימינג.
אבל כמו כל עולם הטכנולוגיה, גם הגיימינג סבל ב-2022 מהיציאה ממשבר הקורונה, שבו לא היתה לאנשים תעסוקה אחרת מלבד משחקים, והכניסה למשבר כלכלי, שהוביל לעצירת הבזבוזים על פנאי.
יצרניות הקונסולות – סוני, מיקרוסופט ונינטנדו – ירדו ב-38%, 29% ו-12%, כאשר הראשונה והאחרונה איבדו משווי השוק שלהן יחד כ-66 מיליארד דולר (הראשונה איבדה הרבה יותר – כ-750 מיליארד דולר – אך כמובן שאצלה רוב הירידה הגיעה מתחומים שאינם קשורים ישירות לגיימינג).
החברות המייצרות שבבים עבור משחקים ירדו גם הן בשיעורים דרמטיים: אנבידיה איבדה משוויה 50.5% מהיום האחרון של 2021 ועד זה של 2022, מ-735 מיליארד ל-364 מיליארד דולר; והמתחרה הוותיקה AMD ירדה ב-40%, מ-174 ל-104 מיליארד דולר.
ורוב החברות המובילות בפיתוח והפצת משחקים ירדו גם הן: טנסנט הסינית, שמושקעת כמעט בכל משחק גדול שקיים היום, צנחה ב-28%, מ-563 ל-405 מיליארד דולר; ו-Electronic Arts ירדה ב-9.5%, מ-37.3 ל-33.7 מיליארד דולר. יוצאת הדופן היא אקטיויז'ן-בליזארד, שרשמה עלייה של 15.6%, מ-51.8 מיליארד דולר לכמעט 60 מיליארד. הסיבה לכך, כמובן, אינה ביצועיה במהלך השנה, אלא העובדה שבינואר שעבר חתמה מיקרוסופט על עסקת ענק לרכישה שלה לפי שווי של כ-69 מיליארד דולר – מה שכל עוד יש סיכוי שיקרה (והסיכוי הזה הולך ויורד כעת לאור מספר חקירות ותביעות למניעת העסקה) מונע ממשקיעים לברוח, שכן מובטח להם לקבל תמורה על ההשקעה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה