דיגיטל וטק

ההאקר שמאסק הביא לטוויטר מתפטר ומתנגח בבוס לשעבר

בחודש שעבר, אחרי שהביע תמיכה במאסק, שכר המיליארדר את ההאקר המפורסם שאפל וסוני ניסו במשך שנים להשבית כדי לעזור לו לשנות את טוויטר. עכשיו ההאקר מתפטר ומבקר את מאסק על ההחלטות האחרונות
יאיר מור | 
אילון מאסק וטוויטר (צילום vecteezy, יוטיוב/ TED)
אלפי עובדים פוטרו או התפטרו מטוויטר בחודשיים האחרונים, מאז רכישתה על ידי אילון מאסק – אך נראה שאף אחד מהם לא אמור להדאיג את מאסק כמו ג'ורג' הוץ, שהודיע על פרישתו מהחברה בשבוע שעבר.
"התפטרתי מטוויטר היום. אני מעריך את ההזדמנות, אך לא חושב שהיתה השפעה ממשית כלשהיא שיכולתי להביא שם. חוץ מזה, היה עצוב לראות את הגיטהאב שלי קמל. חזרה לקידוד!", הוא כתב – בציוץ בטוויטר, כמובן.
 
הוץ הוא לא סתם עוד עובד. מאסק בכבודו ובעצמו העניק לו משרה מיוחדת של 'מתמחה' בטוויטר בחודש שעבר. הדבר אירע לאחר שהוץ, האקר מפורסם מאוד שהיה הראשון לפרוץ את האייפון של אפל ואת פלייסטיישן 3 של סוני (שאף תבעה אותו על כך), לעג בטוויטר למפוטרים הרבים ותמך במאסק. אחד המשתמשים גער בו על כך שהוא מעז לצחוק על המצב בטוויטר, ובתגובה הוא אמר כי הוא יבקש לעבוד בחברה ולהוכיח שהוא מוכן לעשות את מה שהם לא. מאסק הגיב לו: "בוא נדבר" – וימים בודדים אחר כך הודיע הוץ כי קיבל משרד מיוחדת למשך 12 שבועות כדי לסייע להביא שינויים מרחיקי לכת לרשת החברתית.
כעת, רק 5.5 שבועות לאחר מכן – כלומר כאשר פחות ממחצית מתקופת המינוי מאחוריו – הוא פורש מהחברה, בטענה כי לא יכול היה להשפיע בה. אמנם, הוא נמנע מביקורת מפורשת, ואף ענה למגיבים, ששאלו אותו האם ניסה לבצע שינויים כלשהם "כן, אך אף אחד מהם לא היה יותר מדי משפיע" ולשאלה האם יש לו חרטות "לא, זה מה יש. עדיין מייחל להצלחת טוויטר 2.0!". אך בין השורות ברור שהוא מאוכזב מכך שמאסק גייס אותו כדי לסייע בשינוי ולא נתן לו לשנות דבר. הוא אף מתח ביקורת על אופן קבלת ההחלטות של מאסק – מעכשיו לעכשיו, ללא כל התייעצות עם העובדים והמקורבים.
הוץ ויתר על כבודו כדי לסייע למאסק: בשנים האחרונות הוא ניהל סטארטאפ משלו, Comma.AI, שפיתח תוכנה לנהיגה אוטונומית עבור מכוניות, שמסוגלת להפוך כל רכב ל"חכם" בעזרת ערכה שמחירה אלף דולר. באוקטובר האחרון הוא התפטר מתפקיד מנכ"ל החברה – וכאמור, עבר לתפקיד "מתמחה" בטוויטר, רק כדי לעזור למאסק. נראה שהמתחרה לשעבר לא נתן לו את ההשפעה שציפה לקבל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה