דיגיטל וטק

טוויטר משנה את חוקי המשחק: כך מאסק יחשוף את האמת

בעלי הרשת החברתית השיק תכונה חדשה שתחשוף את האמת שאותה סירבה החברה לחשוף בפניו בעת הליך הרכישה שלה, ועל הדרך כנראה לעורר גלי שיימינג לצייצנים שמרמים את הרשת
יאיר מור | 
אילון מאסק וטוויטר (צילום shutterstock)
אילון מאסק הודיע לפני כשעתיים על מהלך דרמטי, שצפוי ככל הנראה לחולל מהומה רבה בטוויטר, אך אולי גם יאפשר לדעת באופן אמין יותר מי האנשים שבאמת שווה לעקוב אחריהם.
המיליארדר שרכש לאחרונה את הרשת החברתית אמר כי טוויטר החלה להשיק מונה צפיות, שיציג מתחת לכל ציוץ את מספר הגולשים שצפו בו. המיליארדר ציין כי מדובר בתכונה שהפכה כבר מזמן לסטנדרטית באתרים ממוקדי וידאו, כמו יוטיוב וטיקטוק, והוסיף כי "(זה) יראה עד כמה טוויטר הרבה יותר 'חיה' מכפי שנראה, מאחר שיותר מ-90% ממשתמשי טוויטר קוראים, אך לא מצייצים, מגיבים או לוחצים על 'לייק', מפני שאלו פעולות פומביות (שהם לא מעוניינים, כנראה, שאחרים יראו; י"מ)".
למעשה, מונה הצפיות ישרת את המטרה האחרונה באופן כפול: ראשית, המונה יוכל לשמש כסימן אמין למדי לכך שצייצן מסוים רכש עוקבים, אם כמות הצפיות בציוצים שלו נמוכה באופן משמעותי וקבוע ממספר העוקבים; ומעבר לכך, מכיוון שמה שנספר הוא צפיות, ולא משתמשים, הדבר יחשוף כמה אנשים שכלל אינם רשומים לטוויטר מתעניינים בצייצנים שמספרי העוקבים הרשמיים שלהם נמוכים אך הם זוכים באופן קבוע לצפיות רבות מגולשים מבחוץ.
כזכור, בעת המאבק סביב השלמת רכישת טוויטר, טען מאסק שהחברה לא רוצה, או לא יודעת, לומר כמה משתמשים אמתיים וכמה מזויפים. מונה צפיות עשוי לשמש בסיס לזהות 'כוורות' של חשבונות מזויפים, שהחשבונות שאחריהם הם עוקבים לא זוכים בפועל לצפיות.
מבדיקת אתר ice נראה שבישראל התכונה ככל הנראה עוד לא נפתחה – לא הצלחנו לראות מוני צפיות לא באפליקציות למכשירי אייפון ואנדרואיד ולא באתר הרגיל או הסלולרי, ממספר מכשירים וחשבונות שונים. סביר להניח כי הדבר ייקח מספר ימים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה